۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۰۵۳۸۴
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در نوشتاری:

نام‌گذاری سال‌ها جنبه عملی و تلاش میدانی دارد

نام‌گذاری سال‌ها جنبه عملی و تلاش میدانی دارد
نام‌گذاری سال‌ها براساس مطالعات میدانی و مشورت با متخصصین انجام می‌شود تا اینکه در میدان عمل و کار و تلاش در مقیاس کلان، خود را به مرحله ظهور برساند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در نوشتاری به تشریح فسلفه نامگذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب و زمینه های تحقق آن پرداخت.

متن این یادداشت بدین شرح است:

انتخاب نام‌ها و تعیین شعارهای سال از جانب رهبر معظم انقلاب، اصول رفتاری و جهت تلاش و فعالیت‌های عموم دستگاه‌ها و آحاد ملت در کشور را مشخص می‌کند تا اولویت‌های کشور با برنامه‌ریزی، انسجام و شتاب بیشتر و بهتری صورت پذیرد.

انتخاب نام‌های سال بر اساس مطالعات میدانی از سوی مقام معظم رهبری، انجام می‌پذیرد

چنانچه معمولا در فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح می‌شود، نام‌گذاری سال‌ها براساس مطالعات میدانی و مشورت با متخصصین انجام می‌شود تا آنچه باید سامان پذیرد و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد، در میدان عمل و کار و تلاش در مقیاس کلان، خود را به مرحله ظهور برساند، بنابراین شناخت معظم‌له از نیازها و مسائل اصلی کشور، عامل اصلی در نام‌گذاری سال‌ها می‌باشد.

نام‌گذاری سال‌ها جنبه عملی دارد

نکته‌ای که درباره نام‌گذاری سال‌ها مهم است جدیت در لحاظ عملی آنهاست تا جنبه شعاری؛ در حقیقت اهداف نام‌گذاری سال‌ها را باید با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مفید، قابل تحقق و بسترسازی مناسب برای رسیدن به اهداف مشخص شده، مهیا نمود تا زنجیره نام‌‌های سال بروز و ظهوری عملی پیدا کند که البته بدترین آسیب‌ها در این رابطه، سطحی‌نگری و شعاری کردن نام‌های سال می‌باشد.

تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، سه ضلع تحول‌زا در حوزه اقتصاد

رهبر معظم انقلاب بارها بر اقتصاد مقاومتی تأکیذ کرده‌اند؛ اقتصاد مقاومتی، نظریه‌ای جامع است که پویایی، قدرت و استقلال اقتصادی را رقم می‌زند، از این‌رو لازمه‌ی اقتصاد مقاومتی، پویایی و بروز بودن آن است که نه تنها قابل رقابت بلکه انحصار در بخش‌های حیاتی اقتصاد را به دنبال داشته باشد و این به معنای آن است که «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» می‌تواند راه را برای پیشرفت شایسته اقتصادی هموار کند.

همّت و غیرت رسیدن به سه مؤلفه پیشرفت اقتصادی را مهیا می کند

یقینا مهم‌ترین عامل در عملی شدن سه عنوان مذکور در نام‌گذاری امسال، همت مضاعف و غیرت اسلامی ایرانی می‌باشد که چرخ اقتصاد بر مبنای راهبرد و اهداف عالیه انقلاب اسلامی را عملی می کند، بر همین اساس گام نخست «خواستن» است که مقدمه «ما می‌توانیم» می‌باشد تا ره‌آوردی روشن در زمینه خلاقیت‌های اقتصادی و اشتغال آفرینی به ارمغان آورد.

چشم‌انداز اقتصاد ایران روشن و امیدوار کننده است؛ نکته آخر آنکه با توجه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر، نوید رونق‌بخشی در بخش تولید و اشتغال از همیشه در دسترس‌تر باشد و آینده‌ای روشن در حوزه اقتصاد  رقم خورد که چنانچه عرض شد لازمه این مهم، «همت مضاعف و تلاش بیشتر» می‌باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
طیب الله
1
0
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
طیب الله
1
0