۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۰۷۳۴۳

آینده ای هولناک به دلیل بحران جمعیت

آینده ای هولناک به دلیل بحران جمعیت
کارشناس مسائل تربیتی گفت: جوانان ما در بسیاری از موارد به خاطر زیاده خواهی های فرعی امر مهم ازدواج را به عقب انداخته اند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی، کارشناس مسائل تربیتی در جشن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی علیه السلام که در مدرسه علمیه معصومیه قم با حضور جمعی از طلاب و خانواده های آنان برگزار شد، با اشاره به امر مهم ازدواج، گفت: جامعه از نظر جمعیتی در حال نزدیک شدن به یک بحران بزرگ است.

وی با اشاره به چهار نکته کلیدی در مواجهه مردم با مسئله ازدواج، خاطرنشان کرد: در زمینه ازدواج باید دید که سن ازدواج در عصر حاضر در چه رِنجی قرار دارد و نسبت به گذشته چه تحولی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی بررسی علل بالا رفتن سن ازدواج را یکی دیگر از چهار نکته کلیدی در مواجهه با مسئله ازدواج دانست و گفت: اکثر افراد جامعه گرانی را علت افزایش سن ازدواج می دانند.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که بدانیم در گرانی ها توقعات افراد عاقل به چه سمتی می رود! که قطعا توقعاتشان به سمت پایین می رود.

این کارشناس تربیتی با اشاره به توقع خانواده ها در عصر حاضر افزود: بسیار مهم است که توقعاتمان را بررسی کنیم که آیا از مسائل اصلی زندگی سرچشمه می گیرند یا از مسائل فرعی.

وی بیان داشت: جوانان ما در بسیاری از موارد به خاطر زیاده خواهی های فرعی امر مهم ازدواج را به عقب انداخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی گفت: قصه جامعه امروز این است که پسر و دختر جوان که به سن ازدواجشان رسیده اند و نیازمند این مسئله هستند، لکن به سبب امور غیر اصل و فرعی از ازدواج امتناع می کنند، این چیزی جز بی عقلی محض نیست که رواج پیدا کرده است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در موضوع بحران جمعیت کشور تأکید کرد: آینده ی هولناکی در انتظار مردم ایران است؛ دشمن در آینده بر جامعه ما مسلط خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی در پایان اظهار داشت: عقلانیت در ازدواج از جامعه ما رخت بربسته است.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات