۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۱۲۳۶۹

چرا سازمان ملل متحد موضع قاطع در محکومیت جنایت های مکرر رژیم صهیونیستی ندارد؟

چرا سازمان ملل متحد موضع قاطع در محکومیت جنایت های مکرر رژیم صهیونیستی ندارد؟
تهران – ایرنا - کویت از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست موضع قاطع و صریحی در محکومیت جنایت های مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اتخاذ کند.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از روز چهارشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «جمال الغنیم» نماینده دائم کویت در سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی در سخنانی ضمن محکوم کردن شدید شیوه برخورد رژیم صهیونیستی با نهادهای بین‌المللی وابسته به سازمان ملل به ویژه نهادهای حقوقی فعال در سرزمین اشغالی فلسطین و عدم همکاری با آن‌ها، تاکید کرد که این رژیم خود را فراتر از قانون می‌بیند.

الغنیم گفت که کویت از جامعه بین‌الملل می‌خواهد از ملت فلسطین حمایت کرده و به مسئولیت‌های خود به منظور تضمین احترام به اصول و مبانی قوانین و حقوق بشر بین‌الملل عمل کند.

وی افزود که کویت نیز همانند جامعه بین‌الملل نگران تجاوزات خطرناک رژیم صهیونیستی است.

برپایه این گزارش، نماینده دائم کویت در سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی همچنین خواستار رسیدگی به موارد بی‌شمار شکایت ها درباره  استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از زور مفرط در سرزمین اشغالی فلسطین شد.

پیشتر نیز وزارت امور خارجه کویت با صدور بیانیه ای نسبت به پیامدهای طرح های توسعه طلبانه شهرک سازی رژیم اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری هشدار داده بود.

وزارت خارجه کویت از طرح های شهرک سازی به عنوان  «نقض آشکار قانون بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل به ویژه قطعنامه ۲۲۳۴ » نام برد.

در این بیانیه تاکید شده بود که این اقدام باعث تضعیف پایه های صلح و تلاش های بین المللی برای حل و فصل موضوع فلسطین بر مبنای قطعنامه های سازمان ملل خواهد شد.

کویت در این بیانیه از جامعه بین الملل و در صدر آن شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به مسئولیت خود عمل کرده و مقامات رژیم صهیونیستی را به توقف طرح های توسعه طلبانه خود و محترم شمردن قوانین بین المللی و حمایت از ملت فلسطین وادار کند.

بیانیه وزارت خارجه کویت همچنین بر موضع ثابت و اصولی این کشور در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

شایان ذکر است بر اساس قوانین کویت، هرگونه ارتباط اتباع این کشور با رژیم صهیونیستی جرم بوده و فرد خاطی با مجازات زندان یا اعدام روبرو خواهد شد و هرگونه حمایت از رژیم صهیونیستی نیز به عنوان خیانت شناخته می شود.

ارسال نظرات