۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۷۱۲۴۷۹
آیت الله رئیسی در جمع مردم اصفهان:

به آینده امیدوار هستم/ مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد

به آینده امیدوار هستم/ مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد
رییس جمهور با بیان اینکه به آینده امیدوار هستم، گفت: امروز همان کسانی که به شهید سلیمانی می گفتند مقابله با داعش ممکن نیست می گویند حل مشکلات اقتصادی ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور، شامگاه امروز در جمع مردم در ورزشگاه ۲۵ آبان اصفهان، حضور در میان مردم اصفهان به ویژه خانواده معظم شهدا و جانبازان را مایه افتخار ذکر کرد و گفت: استان اصفهان مهد بزرگان و شهدا و سرداران سرافراز است. حقیقت آن است که نام بزرگان ما را خداوند متعال رفعت بخشیده است.

وی ادامه داد: می‌خواستند نامی از حسین ابن علی(ع) و یاران و فرزندان ایشان در جهان باقی نباشد اما خداوند متعال عاشورا را آغاز نهضت ایشان قرار داد و بقا ایشان تضمین شده است، خداوند متعال می‌خواست با خون امام حسین(ع) و خون شهدای کربلا از جامعه جهل زدایی کند و امروز خون مطهر بیش از ۲۳ هزار شهید استان و خون شهدای اسلام در جهان عامل بیداری و جهل زدایی شده است.

امروز از همه زمان ها قوی تر هستیم

آیت الله رئیسی بیداری اسلامی و گرایش جهان به اسلام را از برکات خون شهدا دانست و اظهار کرد: امرور از همه زمان‌ها قوی‌تر هستیم و امروز از همه زمان‌ها ایران اسلامی دستی برتر دارد و قوی‌تر است و دشمنان ما امروز علیرغم همه پول‌هایی که خرج کردند و ساز و برگ نظامی که به کار گرفتند ضعیف‌تر هستند، امروز دست برتر در عرصه‌های مختلف با مجاهدین است.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدای مجاهد فلسطین دست برتر و تعیین کننده در فلسطین در اختیار مجاهدین فلسطینی است، تصریح کرد: به برکت خون شهدایی نظیر شهید قاسم سلیمانی دست برتر منطقه را در اختیار داریم و اعلام کردیم منطقه ما حضور آمریکایی‌ها را تحمل نخواهد کرد، امروز مؤلفه‌های قدرت و قوت در کشور ما وجود دارد و ایمان به خدا، تدین و دلبستگی به خداوند از مولفه‌های قدرت ما است.

وی علم و دانش، نیروهای توانمند مسلح، صنعت پیشرفته نظامی، وجود رهبری بصیرت آفرین و با تدبیر را از نقاط قوت و مولفه‌های قدرت کشور عنوان کرد و گفت: هرجا به نسخه انقلاب اسلامی عمل کردیم موفق بودیم و هرکجا از نسخه های دیگران استفاده کردیم با شکست مواجه شدیم، هرکجا پیشرفت کردیم جایی است که جوانان انقلابی با روحیه انقلابی بالا نقش آفرینی کردند، امروز شاهد کارهای افتخار آمیز و ارزشمند جوانان اصفهانی در پارک های علم و فناوری بودم.

اصلاحات اقتصادی را با قدرت ادامه می دهیم

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: اصلاحات اقتصادی در کشور مغفول مانده است و بسیار زودتر باید اصلاحات اقتصادی انجام بشود، مردم هم در صورت اطلاع رسانی صحیح با اصلاحات اقتصادی همراه خواهند شد. کوتاه کردن دست رانتخواران و مفسدان اقتصادی و باز کردن دست بخش خصوصی و مردم یک ضرورت است. اداره کردن کشور باید بسیار کم هزینه و پر بهره باشد و این یک ضرورت برای کشور است.

وی در ادامه افزود: رشد اقتصادی یک ضرورت است و کارهای اقتصادی باید بسیار زودتر انجام می‌شد و امروز در حوزه اقتصاد با عقب ماندگی مواجه هستیم، بر هیچکسی ضرورت‌های اقتصادی کشور پوشیده نیست و به لطف خدا با همراهی مردم آنچه از اصلاحات اقتصادی لازم باشد را با قوت دنبال خواهیم کرد. از مشکلات معیشتی مردم در شهر و روستا با خبر هستم، با مردم ارتباط نزدیک دارم و افتخار می‌کنم میان مردم هستم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: اما اقدامات دولت به همراه صبر و همکاری مردم و پیگیری مسؤولان به لطف خدا شرایط را در همه عرصه‌ها از جمله اقتصاد به نفع مردم رقم خواهد زد. برخی می‌گویند نمی‌شود مشکلات اقتصادی را حل کرد، همین افراد در گذشته به شهید سلیمانی می‌گفتند نمی‌شود با داعش و تکفیری‌ها و حامیان آنها مقابله کرد، اما مکتب شهید سلیمانی و فرهنگ شهید سلیمانی ثابت کرد ما می‌توانیم و به پیروی از مکتب شهید سلیمانی اعلام می‌کنم ما می‌توانیم.

رییس جمهور در ادامه اظهار کرد: اگر با توام وجود به این مسائل باور و اعتقاد نداشتم اعلام نمی‌کردم که با ظرفیت های کشور نظیر نیروی کارآمد، ذخایر مادی و معنوی آینده کشور بسیار روشن می‌بینم و هرکس با قلمش، قدمش، اقدامش، فعلش و یا ترک فعلش باعث ناامیدی و یأس مردم بشود در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده و هرکس باعث امیدواری مردم به کشور و نظام باشد در جهت راهبرد جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات