۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۱۴۴۶۵
نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز کرد؛

حج، ترکیبی از دو عنصر معنویت و سیاست

حج، ترکیبی از دو عنصر معنویت و سیاست
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: حج برگرفته از دو عنصر معنویت و سیاست است که وقتی با هم عجین شود مسلمانان به اوج می‌رسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با تبریک عید قربان به فلسفه حج اشاره اشاره کرد و گفت: از سراسر دنیا به مکه می‌آیند تا نصرت خود را به ما اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه از فلسفه حج فاصله گرفته ایم به لزوم انجام حج ابراهیمی همراه با برائت تأکید کرد و افزود: حج ابراهیمی همراه با برائت از مشرکین، اسلام را به اوج عزت خودش خواهد رسانید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرماید، هر یک از اعمال حج باید با نیت باشد تا به حج ابراهیمی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: امیرامومنان (ع) هدف از قربانی کردن را سیر شدن فقرا و نیازمندان می‌داند.

وی با اشاره به اینکه قربانی کردن در عید قربان از مسئولیت های اجتماعی مسلمانان است، افزود: امروز برخی در فضای مجازی درختکاری را به جای قربانی کردن مطرح کردند، در حالی که هر از احکام اسلامی جایگاه خودش را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به اهمیت دعای روز عرفه اشاره کرد و انجام همگانی دعای روز عرفه در سراسر ایران اسلامی را از رویش‌های انقلاب اسلامی دانست و با تسلیت شهادت مسلم ابن عقیل در این روز یادآور شد: هرچند مسلم در کربلا حضور نداشت، اما از یاران امام حسین (ع) بود.

وی با اشاره به سالروز حجاب و عفاف در ۲۱ تیرماه، از چادر بانوان به عنوان یکی از ابزار‌های امر به معروف و نهی از منکر نام برد و یادآور شد: در ماجرای مسجد گوهرشاد مشهد بسیاری از مردم از جمله یک بانوی کاشانی در راه حفظ حجاب و عفاف به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به پیام حج رهبر معظم انقلاب که با ۳۵ زبان ترجمه شده است اشاره کرد و گفت: حج برگرفته از دو عنصر معنویت و سیاست است که وقتی با هم عجین شود مسلمانان به اوج می‌رسند، اما دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا این دو عنصر را ضعیف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ترویج فرهنگ غربی را در راستای تضعیف عنصر معنویت در جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: سبک زندگی غربی به منظور تضعیف عنصر معنویت است.

وی از سگ گردانی به عنوان یکی از عوامل تضعیف عنصر معنویت نام برد و گفت: علاوه بر این امروز دشمن با ایحاد تفرقه و اختلاف به دنبال تضعیف عنصر سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به تقویت عنصر مقاومت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: تقویت عنصر مقاومت در جامعه از یک طرف سبب عزت و اقتدار نظام و سوی دیگر فروکش کردن عربده کشی‌های دشمن شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات