۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۱۴۸۴۴
آیت الله خاتمی در گفت‌و گو با رسا:

مجلس خبرگان از آغاز تا کنون به‌خوبی وظایف قانونی خود را دنبال کرده است

مجلس خبرگان از آغاز تا کنون به‌خوبی وظایف قانونی خود را دنبال کرده است
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: انگیزه و اخلاص رهبری به شکلی بود که خط امام را ادامه دادند و چراغی را که امام در کشور برافروختند، همچنان پر فروغ نگهداشته‌اند.

آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مجلس خبرگان رهبری را از نهادهای کلیدی و ستون فقرات نظام اسلامی دانست و گفت: در هر نظامی و به‌خصوص نظام اسلامی رهبری نقش اول را در مدیریت کشور برعهده دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: مهندسی رهبری در نظام اسلامی در حقیقت این است که مردم خبرگان را بر می‌گزینند و خبرگان نیز رهبر را انتخاب می‌کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به انتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای به‌عنوان مقام معظم رهبری ابراز داشت: مجلس خبرگان رهبری این نقش را یک بار به‌خوبی ایفا کرد و آن‌ها انتخابی داشتند که همچنان بعد از سی‌سال به‌صراحت می‌گویم که ایشان بهترین انتخاب بوده و هست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام خامنه‌ای عنوان کرد: صلابت، نشاط، تدبیر، انگیزه و اخلاص ایشان به شکلی بود که همان خط امام را ادامه دادند و چراغی را که امام در این کشور برافروختند را همچنان پر فروغ نگهداشته‌اند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: مجلس خبرگان رهبری از آغاز تا کنون که در پنجمین دوره خود قرار دارد و وظایف قانونی خود را به‌خوبی دنبال کرده است؛ سالانه دو مرتبه اجلاس سراسری و کمیسیون‌های مختلف چندین جلسه در طول سال برگزار می شود.

وی با اشاره به کم شدن فعالیت‌ها در دوران شیوع کرونا توضیح داد: مجلس خبرگان رهبری از این وضعیت استثنا نبود؛ ولی به حمدلله جلسات کمیسیون‌ها با نشاط ادامه یافت و اعضای محترم خبرگان به وظیفه خود عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تدوین آیین‌نامه مجلس خبرگان رهبری گفت: از جمله برکاتی که در دوره سوم و چهارم سامان یافت، تدوین آیین نامه مجلس خبرگان رهبری بود که در سامان یافتن مدیریت مجلس خبرگان رهبری نقش خوبی را ایفا کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بحث‌هایی نیز برای تعیین معیار شاخص‌های انتخاب رهبری همچون مدیر و مدبر بودن، فقاهت، شجاعت و ... نیز در این دو دوره مطرح که تدوین شد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات