۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۷۱۵۰۰۶
در نشستی خبری؛

برنامه های تابستانه گروه های جهادی استان قم تشریح شد

برنامه های تابستانه گروه های جهادی استان قم تشریح شد
مدیر حرکت‌های جهادی و مسئول شبکه‌سازی گروه‌های جهادی بسیج سازندگی قم در نشستی خبری برنامه های تابستانه گروه های جهادی قم را تشریح کردند.

به‌گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، علی اخلاصمند مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در دفتر خبرگزاری فارس قم برگزار شد، از هم‌افزایی دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده حرکت‌های جهادی استان خبر داد.

وی افزود: لازمه تقویت گروه‌های جهادی را حمایت و پشتیبانی از آنان بوده که متولی اصلی حمایت‌ از گروه‌های جهادی نهادهایی چون حوزه علمیه، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سپاه هستند که صرفاً با نگاه حمایتی و تقویت‌کننده از گروه‌های جهادی برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی‌های خود را دارند.

مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم با اشاره به پیام ۹ بندی مقام‌ معظم رهبری در سال ۹۸ اظهار کرد: حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر گفتمان‌سازی حرکت‌های جهادی در جامعه خواستار انعکاس هنرمندانه حرکت‌های جهادی از این گروه‌ها هستند.

اخلاصمند با اشاره به ۷۸۰ گروه ثبت‌شده در سامانه بسیج سازندگی استان قم گفت: حدود ۴۰۰ گروه فعالیت عمومی و تخصصی مستمر در زمینه‌های مختلف مانند عمرانی، فرهنگی، پزشکی، علمی، کشاورزی و ... فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: در تابستان ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ گروه جهادی اردوهای یک تا ۱۴ روزه در محله خود و روستاهای محروم استان‌های ایلام، کرمانشاه، کرمان، لرستان، مازندران و قم برگزار کردند.

اخلاصمند با اشاره به توزیع ۱۷ هزار بسته معیشتی بین محرومین روستاها و حاشیه شهر در روز غدیر گفت: برگزاری برنامه‌های جهادی منتسب در دهه ولایت در بنامه های گروه های جهادی است که با کمک قرارگاه‌ها و گروه‌های جهادی انجام خواهد گرفت.

مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم عنوان کرد: یادواره و کنگره شهدای جهادگر استان قم در تاریخ ۹ لغایت ۱۱ مرداد ماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با هدف تقویت نیروهای جهادی دو دوره تخصصی «رسم خدمت» مخصوص مسئولین شوراها و قرارگاه‌های جهادی و دوره «رسم هجرت» موسوم به «کوله‌پشتی رسانه» برای رابطین رسانه گروه‌های جهادی به‌منظور تولید محتوای رسانه‌ای در این هفته برگزار می‌شود.

اخلاصمند همچنین از تشکیل ستاد اربعین در بسیج سازندگی قم خبر داد و تصریح کرد: این ستاد برای اولین‌بار به‌منظور خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی به زائرین اباعبدالله‌الحسین(ع) در استان قم، مرز مهران و دو موکب در مسیر نجف تا کربلا برنامه‌ریزی شده‌است.

حمیدرضا طلوعی مسئول شبکه‌سازی گروه‌های جهادی بسیج سازندگی قم نیز در این نشست گفت: پویش «شکوه بیعت» با محوریت هیئت محبین اهل‌بیت در ایام دهه امامت و ولایت برگزار خواهد شد.

وی افزود: این پویش با مشارکت هیئات، مساجد و گروه‌های جهادی شکل گرفته است که در آن نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان توسط خیرین اقلام غذایی تهیه و نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان توسط گروه‌های جهادی جمع‌آوری شده است. هم چنین پیش بینی می‌کنیم ۱۱۰هزار پرس غذای گرم در روز غدیر توسط هیئات، گروه‌های جهادی و مساجدی که به این پویش پیوستند، طبخ و توزیع شود.

طلوعی افزود: در حین این برنامه‌ها اجتماعات مذهبی و کاروان‌های شادی خودرویی وپیاده و نیز موکب‌هایی در شهر و روستاها برپا شده‌است که جشن روز غدیر را با شکوه بیشتری برگزار کنند.

ارسال نظرات