۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۱۵۰۲۸
امام‌ جمعه ملبورن استرالیا:

غدیر حماسه ای ابدی برای معرفی چهره صحیح اسلام است

غدیر حماسه ای ابدی برای معرفی چهره صحیح اسلام است
حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی در پیامی به مناسبت ۱۸ ذی الحجه خجسته سالروز عید غدیر خم گفت: غدیر حماسه ای ابدی برای معرفی چهره صحیح اسلام است۔

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ اشفاق وحیدی امام‌ جمعه ملبورن و نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا طی پیامی به مناسبت ۱۸ ذی الحجه خجسته سالروز عید غدیر خم اذعان داشت: غدیر حماسه ای ابدی برای معرفی چهره صحیح اسلام است۔

وی با عرض تبریک فرارسیدن عید غدیر خم و سالروز اعلام امامت حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام، گفت: غدیر روز غلبه حق علیه باطل و حماسه ای بی نظیر در معرفی چهره مهربان و درست اسلام ناب محمدی است.

این روحانی استرالیایی شناخت اسلام و شعائر الله را در گرو درک پیام غدیر دانست و ابراز داشت: این یک یوم الله است که پرچم حق را تا ابد برافراشته ساخت و باطل برای همیشه رسوا گشت.

وی اظهار داشت: غدیر چهره منافقین را تا ابد رسوا کرد و باعث شد تا پیام حقیقی اسلام با اعلام ولایت و امامت برحق مولای متقیان علیه السلام به جهان مخابره شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی افزود: نسل امروز نیاز اشد به پیروی از تعلیمات دین اسلام به ویژه پیام غدیر دارد و این وظیفه علما و نخبگان است که پیام غدیر را به نسل جوان منتقل نمایند.

وی گفت: غدیر در اسلام عید اللہ اکبر و روز تکمیل دین است لذا این روز حیات و روح تازه ای به دین اسلام دمیده است که بیانگر فداکاری و تبلیغات پیامبر اعظم (ص) در راه اعتلای دین اسلام می باشد.

امام جمعه ملبورن سالروز اعلام ولایت امام علی علیه السلام را همچنین به شیعیان جهان از جمله ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک گفت و افزود: جشن عید غدیر را نباید محدود به یک فرقه گذاشت بلکه از‌ این فرصت برای تقریب مذاهب اسلامی و گردهمایی دیگر مذاهب برای وحدت و یکپارچگی استفاده کرد‌‌.

این روحانی استرالیایی اظهار داشت: دشمنان اسلام و بدخواهان تقریب میان مسلمین از واقعه غدیرخم وحشت زده هستند و در تلاش برای گمراه کردن افکار عمومی و پنهان کاری هستند لذا ما باید پیام غدیر را به نسل جوان از جمله کودکان خودمان برسانیم و آنان را با این حقیقت جاویدان آشنا و پایبند نماییم./988/

ارسال نظرات