۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۱۵۲۹۶
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت فراهم کردن بسترهای لازم برای ازدواج آسان جوانان

ضرورت فراهم کردن بسترهای لازم برای ازدواج آسان جوانان
مازندران - امام جمعه ساری، کاهش نرخ جمعیت در کشور را خسارت زا برشمرد و بر ضرورت فراهم کردن بسترهای لازم برای ازدواج آسان جوانان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم ویژه پیوند آسمانی طلاب حوزه علمیه خواهران استان بر ضرورت الگو قرار دادن سیره عملی ائمه معصومین(ع) در زندگی از سوی زوج های جوان تأکید کرد.

وی به مسأله جمعیت و اهمیت ازدواج و فرزند آوری در جامعه اشاره کرد و افزود: امروز جمعیت ما رو به پیری است و در این زمینه ادامه سیره ائمه اطهار(ع) باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که احتمال طلاق در میان زوج هایی که فاقد فرزند هستند بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: باید مسأله فرزند آوری از سوی زوج های جوان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که توصیه‌های چهره به چهره در زمینه افزایش زاد و ولد اثرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: من معتقد هستم که در طب سنتی همچون طب جدید مشاوره و پزشک خانواده داشته باشیم چرا که در درمان بیماری‌ها و پیشگیری بسیار موثر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه جمعیت کشور ما هر سال که می گذرد به سمت پیری حرکت می کند، بیان داشت: باید با تقویت و ترویج مسأله ازدواج موضوع افزایش جمعیت را جدی بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که کاهش نرخ جمعیت در هر کشوری خسارت های سنگینی بر بار خواهد آورد، تصریح کرد: باید با ترویج ازدواج آسان و برداشتن موانع پیش روی ازدواج جوانان، کشور را از این بحران احتمالی نجات دهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ازدواج و تشکیل خانواده در دین مبین اسلام و از نگاه ائمه اطهار(ع) بسیار حائز اهمیت و مورد تأکید بوده است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه مؤمن و مذهبی ما باید در عمل به این دستورات مهم دینی پیشگام باشند.

وی در ادامه سخنان خود سازش میان زوج ها را شرط اول و آخر پایداری در زندگی دانست و بیان داشت: همه نصیحت‌های ما در همین یک کلمه خلاصه می‌شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات