۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۷۱۶۸۱۱

پویش کتابخوانی سفیر حسین آغاز شد

پویش کتابخوانی سفیر حسین آغاز شد
پویش کتابخوانی سفیر حسین(ع) به صورت حضوری و مجازی در کتابفروشی‌های سراسر کشور آغاز شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دبیر پویش کتابخوانی سفیر حسین (ع) گفت: انجمن کتابفروشان خوشه , ایده برگزاری این پویش را شکل داده است تا امکانی برای عرضه وترویج کتاب درحوزه حیات حسینی فراهم شود.

آقای محمد راهی افزود: در این پویش میز کتابی در هیات‌های سراسر کشور تشکیل داده ایم که محور اصلی آن / معرفی شخصیت سید الشهدا ع و اصحاب ایشان در حادثه عاشورا وکربلاست.

وی گفت:  در این میز , برجسته‌ترین کتاب‌ها را درموضوع قیام سید الشهدا ع، فلسفه قیام ایشان از حرکت امام حسین ع از مکه به طرف سرزمین کربلا قرار داده ایم.

آقای راهی افزود: هدف ما در انتخاب کتاب‌ها ایجاد سیری مطالعاتی برای مخاطبان است تا با واقعه مهم کربلا بیشتر آشنا شوند.

دبیر پویش کتابخوانی سفیر حسین (ع ) افزود: در کنار برگزاری میز کتاب، فرصت خوبی به وجود آمده تا به سوالات مخاطبان غیر از موضوع عاشورا پاسخ داده شود.

آقای راهی گفت: مسائل روزی همچون مساله تربیت فرزند، مساله جمعیت و سبک زندگی که از مسایل امروزه خانواده هاست در انتخاب کتاب‌ها نقش داشته استو  به همین منظور از کارشناسان مجرب برای گزینش کتاب‌ها استفاده کرده ایم.

وی در ادامه افزود: در این پویش ۲۳ عنوان کتاب انتخاب شده است که ۱۳ عنوان آن مرتبط با حادثه کربلا وشخصیت امام حسین (ع) است و 10عنوان هم شامل موضوع‌های متنوع دیگری از جمله معرفی شخصیت‌های ایرانی -اسلامی برای کودکان است.

دبیر پویش کتابخوانی سفیر حسین (ع )گفت: در پویش کتابخوانی سفیر حسین (ع) سعی شده در حوزه‌های مختلف مانند شعر، مقتل خوانی، پژوهش، ادبیات کودک ونوجوان و ادبیات داستانی، حداقل یک کتاب وجود داشته باشد.

راهی در خصوص نحوه خرید مخاطبان در این پویش گفت: علاقمندان برای خرید حضوری می‌توانند به چهل فروشگاه منتخب مراجعه و برای اطلاع از نشانی این فروشگاه‌ها از پایگاه اینترنتی khoosheh.org استفاده کنند.

وی افزود: خرید حضوری پانزده درصد و خرید مجازی تا سقف شصت هزار تومان بیست درصد تخفیف دارد.

دبیر پویش کتابخوانی سفیر حسین گفت: امسال، با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی و خانه ادبیات ایران سامانه اینترنتی به نشانی POOYESH.KETAB.IR برای خرید مجازی علاقه مندان در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این پایگاه / کتاب‌های مورد نظر خود را با استفاده از کد ملی تهیه کنند. ارسال کتاب‌ها از طریق پست و به صورت رایگان است.

محمد راهی افزود: پویش کتابخوانی سفیر حسین علیه السلام که از سیزدهم مرداد ماه آغاز شده تا بیست وسوم همین ماه ادامه دارد.

ارسال نظرات