۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۷۱۷۶۰۲

ریزش یکی از تپه‌ای اطراف زیارتگاه «چشمه امام علی (ع)» در عراق

ریزش یکی از تپه‌ای اطراف زیارتگاه «چشمه امام علی (ع)» در عراق
عملیات آواربرداری در زیارتگاه "چشمه امام علی (ع)" در استان کربلای معلی در عراق همچنان با نظارت مستقیم وزیر کشور ادامه دارد و نیروهای امدادی ظهر امروز اولین قربانی را از زیر آوار خارج کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، شنبه شب یکی از تپه‌ای اطراف زیارتگاه «چشمه امام علی (ع)» در جنوب کربلای معلی در جریان عملیات عمرانی برای توسعه زیارتگاه دچار ریزش شد که در نتیجه آن تعدادی زیر آوار مانده و مفقود شدند.

عملیات نیروهای امدادی از همان موقع برای آوار برداری و خارج کردن افراد گرفتار در زیر آوار آغاز شد و آنها توانستند چند نفر از را خارج کنند.

این عملیات امدادی که نیروهای سازمان الحشد الشعبی نیز در آن مشارکت دارند، همچنان ادامه دارد و ظهر امروز اعلام شد که نیروهای امدادی پیکر یک زن را که زیر آوار جان خود را از دست داده است، خارج کردند.

درپی این حادثه، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به وزیر کشور دستور داد که به محل اعزام شده و خود مستقیم بر روند آوار برداری نظارت کند.

فیلم| تداوم آواربرداری در زیارتگاه "چشمه امام علی (ع)" در کربلای معلی/خارج کردن اولین قربانی

قَطّاره امام علی(ع) یا چشمه امام علی (ع) زیارتگاهی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کربلای معلی است و در نزدیکی دریاچه رَزّازه واقع شده است.

این زیارتگاه دارای شبستانی بزرگ، چندین بستان و امکانات رفاهی است.

ارسال نظرات