۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۷۱۹۰۵۱
امام جمعه شهرستان پاوه:

انگلیسی ها بیشترین توطئه را علیه جهان اسلام داشته اند

انگلیسی ها بیشترین توطئه را علیه جهان اسلام داشته اند
کرمانشاه ـ ماموستا قادری گفت: انگلیسی ها بیشترین توطئه را علیه جهان اسلام داشته اند و برای رسیدن به منافع خود دست به هر توطئه و خیانت و جنایتی زده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های این هفته نماز جمعه پاوه اظهار داشت: متاسفانه به عینه دیده می شود که پدیده مذموم سگ گردانی در کشور و در استان و حتی در منطقه ما دیده می شود که این فرهنگی غربی و غیراسلامی و ایرانی است.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: در اینجا جای دارد از ارگان هایی که با سگ گردانی در سطح معابر عمومی پاوه برخورد داشته و دارند تشکر کنیم و امیدواریم که این بدعت هرچه سریعتر در این شهرستان از بین برود.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری به حادثه تاسفبار در شهرستان مریوان استان کردستان اشاره داشت و عنوان کرد: حادثه مریوان باعث جریحه دار شدن روحیه مردم آن شهرستان گردید، بنابراین از دستگاه قضا درخواست داریم که رسیدگی به این پرونده را جزو اولویت های خویش قرار دهد تا مانع از سواستفاده دشمنان و فضای مجازی شود.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه دشمن از نماز جمعه، عید و حج در جهان اسلام هراسناک است، گفت: دشمن برای کمرنگ کردن این امور بسیار مهم مسلمین برنامه های پلیدی دارد که به عینه شاهد آنها هستیم به نحوی که استقبال از نماز جمعه نسبت به گذشته کمرنگ تر شده است.

امام جمعه شهرستان پاوه افزود: در این میان انگلیسی ها بیشترین توطئه و دسیسه ها را علیه جهان اسلام داشته اند و برای رسیدن به منافع خود در بین مسلمین دست به هر توطئه و خیانت و جنایتی زده اند.

وی اظهار داشت: در مذهب امام شافعی حضور در نماز جمعه واجب است مگر اینکه مومن قادر نباشد که در این مراسم حضور پیدا کند اهمیت نماز جمعه به حدی والاست تا جدایی که پیامبر اکرم (ص) در این باره می فرمایند: « هر کس که مومن است و به خدا و آخرت ایمان دارد باید نماز جمعه را بخواند و ترک نکند».

ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ائمه جمعه جدای از اینکه باید در مسایل دینی و مذهبی با علم و دانش باشند باید در دیگر علوم نیز به نوعی مطالعه داشته باشند و مردم را نسبت به سایر امور آگاه کنند زیرا اگر اینگونه نباشد این دشمنان هستند که ذهن مردم را با سخنان شوم خود تسخیر می کنند./1400/

ارسال نظرات