۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۷۲۱۴۷۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

جهاد تبیین، تنها راه مقابله با توطئه دشمن است

جهاد تبیین، تنها راه مقابله با توطئه دشمن است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی تنها راه مقابله با دشمن را فعالیت نسل جوان در جهاد تبیین دانست و گفت: تنها راه مقابله با دشمن، آشنایی با دشمن و دستاورد‌های نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار خواهران طلبه مدرسه علمیه فاطمیه(س) کاشان، گفت: در تحصیل علم، در تهذیب نفس و در بصیرت و عالم به زمان خود بودن اهتمام و جدیت داشته باشید.

وی با بی بدیل دانستن نظام آموزشی در حوزه افزود: متفکرین ژاپنی چندی قبل جزوه‌ای را با عنوان «ژاپن ۲۰۵۰» برای کیفیت تحصیل چندین دهه بعد در نظام آموزش و پرورش این کشور تدوین و منتشر کردند که دقیقا همانند روش تحصیل حوزه‌های علمیه صد سال قبل است که از سوی امام راحل و آیت الله حاج عبدالکریم حائری تدریس شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: در حوزه طلاب درسی را که استاد حوزه قرار است هفته آینده تدریس کنند از قبل آن را مطالعه و درباره آن با هم مباحثه می‌کنند و در هنگام درس نیز خلاصه برداری می‌کنند و منابع مرتبط با درس را که استاد معرفی می‌کند را هم مطالعه می‌کنند و در نهایت در گروه‌های دو یا سه نفره موضوع درسی را بار دیگر مباحثه کرده و در صورت اشکال به استاد مراجعه می‌کنند و این شیوه و روش یکصد سال قبل حوزه را امروز ژاپن ۲۰۵۰ می‌خواهد در دانشگاه‌ها اجرایی کند.

وی با اشاره به دعای امام زمان(عج) برای دانش آموزان، طلاب و دانشجویان که جهد و نهایت تلاش و میل و رغبت را از خدا برای آنان می‌خواهد، گفت: آنچه برای یک دانش آموز اهمیت دارد تلاش و رغبت است.

به گفته وی با وجود عدم امکانات حوزه‌ها در قدیم، شیخ انصاری و دیگر مراجع و علما با همت و تلاش موفق شدند مدارج علمی را طی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به جدیت در تهذیب نفس تأکید کرد و با اشاره به اینکه انسان هر چه صفات رذیله را از خود دور کند روح او نیز کاملتر خواهد شد، گفت: آثار شهدا از جمله کتاب شهید ابراهیم هادی و کتاب اربعین حدیث امام راحل برای تهذیب نفس مفید است.

وی به لزوم استراحت و خواب طلاب از ابتدای شب برای استفاده از زمان ارزشمند سحر و نماز شب اشاره کرد و گفت: نماز شب همراه با اشک سبب خواهد شد ملائکه در ۹ صف به او اقتدا کنند به طوریکه تعداد ملائکه در هر یک از این ۹ صف قابل شمارش نیست و در پایان نماز شب نیز خداوند به تعداد ملائکه‌ای که با او اقتدا کرده اند درجه خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین بر جدیت در بصیرت و دشمن شناسی تأکید کرد و با اشاره به اینکه بنیاد FDD «بنیاد دفاع از دموکراسی» در آمریکا نقش مهمی در تصمیم گیران این کشور به ویژه در سیاست خارجی دارد، گفت: این بنیاد دوم خرداد امسال که موضوع گرانی‌های ایران پیش آمد به دولت جو بایدن اجازه داد از اعتراض‌ها در ایران کمک و حمایت کند.

وی یادآور شد: بنیاد دفاع از دموکراسی برای مقابله با راه‌اندازی اینترنت ملی وزیر ارتباطات ایران را تحریم و اینترنت ماهواره‌ای را برای سامان دهی معترضان فعال کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تنها راه مقابله با دشمن را توجه به جهاد تبیین دانست و تأکید کرد: فعالیت نوجوانان و جوانان در جهاد تبیین و آشنایی نسل نوجوان و جوان با اهداف دشمن و دستاورد‌های نظام تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمن است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات