۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۲۲۶۷۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

طلاب و روحانیون علمداران دین هستند

طلاب و روحانیون علمداران دین هستند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: طلاب و روحانیون علمداران دین هستند و دین به وسیله شما علمداران دین عالم گیر و به همه دنیا معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در حمع اساتید و و طلاب مدرسه علمیه آیت الله مدنی کاشانی گفت: طلاب نسبت به جدی گرفتن درس اصول دین، توحید، نبوت و امامت اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با ابراز تأسف ازاینکه برخی اصول دین را درس جنبی در حوزه قلمداد می‌کنند، افزود: طلاب اصول دین را جدی بگیرند تا توان پاسخگویی به شبهاتی که در رابطه با امام زمان(عج) مطرح می‌شود، داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به لزوم جدی گرفتن مطالعه کتاب‌های شهید مطهری از سوی طلاب مدارس علمیه اشاره کرد و بر اجرای طرح بینش مطهر در مدارس علمیه از جمله مدرسه علمیه آیت الله مدنی کاشان تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه آیت الله مدنی کاشانی در ۲۳ سالگی در درجه اجتهاد رسید، گفت: آیت الله مدنی کاشانی ضمن برخورداری از استعداد و نبوع و تلاش، خداوند نیز او را کمک و یاری کرد تا موفق شد در ۲۳ سالگی به اجتهاد برسد.

وی با بیان اینکه امروز طلاب یکصد کشور دنیا در جامعه المصطفی قم در حال درس خواندن هستند، افزود: هر یک از این طلاب وقتی به کشور خود بر می‌گردند با تأسیس مدرسه علمیه در کشور خود به مانند یک بمب اتم علیه آمریکا عمل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ایران طی ۸ سال دفاع مقدس مظلومیت خود را به جهان ثابت کرد و انقلاب اسلامی را به سراسر جهان صادر کرد که یک نمونه آن تشییع باشکوه سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق و شهر‌های ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: آن‌هایی که تصور می‌کنند تعداد معدودی جوان فریب خورده فضای مجازی با آمدن به کف خیابان و سردادن شعار شاختارشکنانه اکثریت ملت ایران هستند سخت در اشتباه هستند.

به گفته وی اکثریت ملت ایران کسانی هستند که با یک فرمان رهبر معظم انقلاب به میدان آمده و از اسلام و نظام و انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا دفاع می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به وظایف خطیر حوزه علمیه در کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امروز نیمی از جمعیت ۸ میلیاردی جهان خدا را نمی‌پرستند و نیم دیگر آن که خدا پرست هستند حدود دو میلیارد یهودی و مسیحی هستند، یک و نیم میلیارد مسلمان اهل سنت و حدود ۴۰۰ میلیون مسلمان شیعه هستند.

وی طلاب و روحانیون را برگزیده خداوند برای خواندن دروس دینی دانست و افزود: طلاب حوزه علمیه باید برای حضور در حوزه باید به خود افتخار کنند و خانواده آن‌ها نیزبه خود ببالند که نماینده‌ای در حوزه و امام زمان(عج) به آن‌ها نظر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: بسیاری وارد حوزه شدند، اما تا پایان نماندند و امروز پیشیمان هستند، چرا که لباس روحانیت لباس امام زمان(عج) است و خود را اخراج شده از سوی امام زمان(عج) می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه قرار نیست همه کار‌ها به دست امام زمان(عج) انجام شود، اظهار داشت: طلاب و روحانیون علمداران دین هستند و دین به وسیله شما علمداران دین عالم گیر و به همه دنیا معرفی می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات