۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۲۳۷۱۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

خمس و زکات از مترقی‌ترین احکام اسلام هستند

خمس و زکات از مترقی‌ترین احکام اسلام هستند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی از چهار وظیفه اصلی حکومت اسلامی را زکات دانست و گفت: خمس و زکات از مترقی‌ترین احکام اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در دومین جلسه شورای زکات شهرستان کاشان در سال جاری، گفت: یکی از چهار وظیفه حکومت اسلامی زکات است.

وی خمس و زکات را یکی از مترقی‌ترین احکام اسلام دانست و با اشاره به اینکه خمس برای فعالیت حکومت دینی است، افزود: بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب خمس باید به، ولی امر برسد.

به گفته وی نقش زکات در جامعه اسلامی و حکومت دینی بسیار حائز اهمیت است و جامعه‌ای که در آن نسبت به پرداخت زکات اهتمام داشته باشند هیچ نیازمندی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر تبیین واجبات در جامعه اظهار داشت: واجبات سبب تقرب انسان به خدا می‌شود، اما مستحبات سبب تقرب انسان به خدا نمی‌شوند.

وی به لزوم پرداخت واجبات قبل از مستحبات تأکید کرد و افزود: پرداخت واجبات دین مثل خمس و زکات نیاز به ایجاد انگیزه در جامعه دارد و این در حالی است که امروز در انذار و تبشیر سهل انگاری شده است.

وی بر تهیه ویدئو‌های کوتاه تبلیغاتی زکات برای تبلیغ و ترویج زکات در جامعه، اظهار داشت: گاهی تهیه یک ویدئو کوتاه تبلیغاتی و بیان حقایق تأثیر زیادی در جامعه دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امام حسین(ع) می‌فرماید، علت اینکه معاویه‌ها بر مسلمانان مسلط می‌شوند برای این است که حاضر نیستند برای دین خود هزینه کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات