۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۷۲۴۰۸۳

اختتامیه طرح «حافظون رضوی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

اختتامیه طرح «حافظون رضوی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد
آیین اختتامیه طرح «حافظون رضوی» با تجلیل از ۵۰۵ حافظ قرآن کریم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید مسعود میریان مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در آیین اختتامیه طرح «حافظون رضوی» که پیش از ظهر امروز با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: در قالب طرح «حافظون رضوی» که از سال 1396 آغاز شده، 505 قرآن آموز در مشهد مقدس موفق به حفظ کامل قرآن شده‌اند که امروز طی مراسمی از آنها تجلیل شد.

وی در ادامه طرح ملی «تحفیظ رضوی» را از دیگر طرح‌های قرآنی این مرکز برشمرد و گفت: در این طرح که به صورت حضوری و مجازی در سطح کشور در حال برگزاری است 1200 فعال قرآنی ثبت‌نام کرده‌اند که بیش از 600 تن از شرکت کنندگان موفق به حفظ اجزائی از قرآن شده‌اند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی افزود: طرح ملی «تحفیظ رضوی» با بهره‌مندی از اساتید، نخبگان و مربیان برجسته کشور در رشته حفظ قرآن کریم از سال 1398 با همکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) آغاز شده است و هم اکنون در بیش از 100 مسجد در سطح استان و خصوصا مشهد مقدس در حال برگزاری است و همچنین به صورت مجازی پذیرای زائران حضرت رضا(ع) از خارج از مشهد و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور است.

وی هدف از اجرای این طرح را تحقق بخشیدن به روایات اهل بیت(ع) برای تربیت حافظان و اهمیت حفظ قرآن و همچنین منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور عنوان کرد و گفت: مکان برگزاری این طرح مساجد، حسینیه‌ها و موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن است و تاکنون 1200 فعال قرآنی در این طرح شرکت و بیش از نیمی از این شرکت کنندگان اجزائی از قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.

حجت‌الاسلام میریان ادامه داد: طرح ملی تحفیظ رضوی با همکاری مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) و موسسه ثامن الحجج(ع) ویژه نوجوانان و جوانان از سال گذشته در مشهد آغاز بکار کره است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 400 تن از نوجوان پسر سراسر کشور در طرح ملی شبانه‌روزی «تحفیظ رضوی» مشغول فراگیری آموزش‌های قرآنی هستند که طی یکسال موفق به حفظ کل قرآن خواهند شد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به تشکیل باشگاه دانش آموختگان طرح تحفیظ رضوی ادامه داد: در این باشگاه همه حافظان قرآنی تربیت شده در طرح ملی تحفیظ رضوی حضور خواهند داشت و از حمایت‌های مادی و معنوی آستان قدس رشوی بهره‌مند خواهند شد.

ارسال نظرات