۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۲۴۱۳۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

هنر باید در خدمت جامعه باشد

هنر باید در خدمت جامعه باشد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با اشاره به اهمیت هنر و هنرمند در جامعه، گفت: هنر باید در خدمت جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، در دیدار با اعضای ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر استان، اظهار داشت: در واقع هنر باید در خدمت مردم باشد و مسائل روز جامعه را به تصویر بکشد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر استان، افزود: هنرمندان در این جشنواره باید نگاهی جهان‌شمول داشته باشند و در فعالیت‌ها و تولید آثار خود دین، انقلاب و مردم را باهم ببینند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری با بیان اینکه جشنواره تئاتر باطن دینی و انقلابی دارد، اضافه کرد: باید این روح در تمام‌کارهای هنری دیده شود؛ چراکه انقلاب و دین همه مباحث اجتماعی، آسیب‌ها، مشکلات مردم و تعالی را در درون خود دربر می‌گیرد و باید حواسمان باشد که این باطن و این روح از بین نرود.

وی ادامه داد: استان خراسان شمالی دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه فرهنگ و هنر است و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری خطاب به مسؤولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تصریح کرد: افراد جوان را شناسایی و جذب کنید به‌خصوص از مدارس و هنرستان‌ها استعدادیابی کنید تا شاهد برگزاری برنامه‌های بهتر و باشکوه‌تر با حضور هنرمندان فعال، توانمند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هنر باید در خدمت جامعه باشد زبان هنر باید زبان مردم باشد که بتوان با آن با جامعه و مردم چه آنکه در حاشیه شهر زندگی می‌کند ارتباط برقرار کرد و به نحو مطلوب از آن بهره‌گیری کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: هنرمند باید سه چیز را خوب بفهمند، اول دین را که عقیده این ملت و مردم است و ۱۴۰۰ سال است که رشد کرده و قدم‌به‌قدم جلوآمده، دوم انقلاب و منافع نظام اسلامی را بفهمد تا در چهارچوب این نظام فعالیت کنند و سوم درد مردم را بفهمد و با زبان‌ هنر به تصویر بکشد.

وی گفت: هنر را به دل مردم ببرید و سعی کنید اجراها و اکران‌ها به‌صورت مردمی باشد تا بتوان بسیاری از مفاهیم و فرهنگ‌سازی‌ها را به زبان هنر منتقل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی از متصدیان برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و مشارکت انجمن هنرهای نمایشی استان و دبیری مسعود مرواری از اول تا سوم آذرماه سال جاری در پلاتو شمس بجنورد برگزار می‌شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات