۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۷۲۵۴۹۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

طلاب باید مهذب و با تقوا باشند

طلاب باید مهذب و با تقوا باشند
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه طلاب باید مهذب و با تقوا باشند، گفت: برای کسب تقوا از یکدیگر سبقت بگیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه آیت الله یثربی با اشاره به اینکه طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند، گفت: طلاب و کارکنان مدارس علمیه خدمتگزار به دستگاه امام زمان(عج) هستند.

وی با اشاره به اینکه طلاب مدارس علمیه می‌توانند از هر ثانیه حضور خود در مدرسه علمیه ثواب برای خود جمع آوری کنند، افزود: اگر مردم به طلاب لقب سرباز امام زمان(عج) داده اند این سند افتخار باید به عنوان یک سند بالادستی ثبت و ضبط شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم مراقبت از زبان و چشم و گوش و فکر تأکید کرد و گفت: خطورات ذهنی خود را باید کنترل کرد و اجازه ورود افکار شیطانی را نداد.

وی بر اقامه نماز جماعت صبح تأکید کرد و گفت: کسی که نماز عشاء و صبح را به جماعت اقامه کند به اندازه فاصله این دو نماز ثواب احیاء دریافت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر ادامه تحصیل حوزوی تا رسیدن به مدارج بالای دینی توسط طلاب مدارس علمیه تأکید کرد و ابراز داشت: جامعه اسلامی ایران نیازمند ملا است.

وی به لزوم پیش مطالعه طلاب قبل از آغاز درس استاد اشاره کرد و افزود: طلاب قبل از درس اساتید نه تنها پیش مطالعه داشته باشند بلکه پیش مباحثه نیز داشته باشند تا تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان مداد عالم را از خون شهید بالاتر دانست و با اشاره به اینکه طلاب باید مهذب و با تقوا باشند، گفت: برای کسب تقوا از یکدیگر سبقت بگیرید و اجازه ندهید دیگران از شما سبقت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه طلاب همزمان با تلاش برای کسب علم برای تحصیل نفس و دشمن شناسی نیز تلاش کنند، اظهار داشت: حفظ ولایت الهیه از سوی فاطمه زهرا(س) درس ما از ایام فاطمیه است. 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: دعوای شیطان بر سر ولایت الهیه است، شیطان زیر بار ولایت الهیه نرفت، اما فاطمه زهرا(س) آمد و با تمام توان خط ولایت الهیه را تثبیت کند و تثبیت کرد.

وی ادامه داد: طی ۱۴۰۰ سال گذشته تا امروز پیامبراکرم(ص) ۱۰ سال، امیرمومنان(ع) ۴ سال و نیم و امام حسن(ع) ۶ ماه و در مجموع حدود ۱۵ سال حکومت اسلامی را تشکیل دادند تا اینکه امام خمینی(ره) با کمک مردم این آرزوی انبیاء را در بهمن ۵۷ بار دیگر محقق کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا دست از توطئه علیه ایران برنداشت با جنگ و ترور و تهدید و تحریم با ایران اسلامی مقابله کرد و در همه توطئه‌های خود شکست خورد.

به گفته وی امروز انقلاب اسلامی ایران تبدیل به یک درخت تنومند شده و روز به روز بر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امروز اروپا با تحریم انرژی در حالت اضطراری و بحران قرار گرفته است، اما ایران اسلامی با وجود همه تحریرم‌های ظالمانه طی چهار دهه گذشته استوار و قوی ایستاده است و به عنوان یک قدرت نظامی مطرح است.

وی افزود: معاویه امروز رژیم مستکبر آمریکا و اسرائیل و منافقین هستند و اغتشاشات اخیر و آتش زدن مدرسه علمیه و بیت المال و ترور‌ها نشان دهنده عاجز بودن دشمن در برابر قدرت ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن محکوم کردن حمله اغتشاشگران به مدرسه علمیه آیت الله یثربی در کاشان گفت: حمله در خلوت شبانه به مدرسه علمیه نشانه عجز و ناتوانی دشمن است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات