۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۲۶۰۰۴
آیت الله حسینی بوشهری:

دین اسلام سرشار از آموزه‌های حقوق بشری است

دین اسلام سرشار از آموزه‌های حقوق بشری است
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دین اسلام را سرشار از آموزه‌های حقوق بشری دانست و خواستار تولید محتوای مناسب به منظور معرفی حقوق بشر اسلامی به دنیا شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار دبیر ستاد حقوق بشر کشور دین را سرشار از آموزه‌های حقوق بشری توصیف کرد و ابراز داشت: حقوق بشر امر نوظهوری نیست، بلکه ادیان الهی و به خصوص دین اسلام، علاوه بر حقوقی که برای مسلمانان در نظر گرفته برای انسان با هر دین و مذهبی حقوقی را قرار داده و جامعه اسلامی و مسئولان را به رعایت آن سفارش کرده است

وی ضمن اشاره به تعدادی از آیات و روایات مرتبط با رعایت حقوق بشر در اسلام، افزود: متأسفانه کشورهای اسلامی گام‌های لازم را در جهت روشنگری و تبیین حقوق بشر بر نداشته‌اند؛ بنابراین لازم است جمهوری اسلامی ابتکار عمل را در دست گرفته و ضمن هم افزایی با سایر کشورهای اسلامی، عهده دار این مهم شود، به خصوص زمانی که مدعیان دروغین در کشورهای استکباری نه تنها حقوق مسلمانان را رعایت نمی‌کنند بلکه حقوق شهروندان خود را زیر پا می‌گذارد.

امام جمعه قم مطالبه گری را امری بسیار مهم در مقابله با کشورهای مدعی حقوق بشر ارزیابی کرد و اظهار داشت: اسلام در زمینه حقوق بشر دست برتر را دارد، فلذا امت اسلامی باید با مبنا قراردادن قرآن و مشترکات، تضییع حقوق بشر را از کشورهای مدعی آن مطالبه کند؛ چرا که از برخورد منفعلانه نتیجه‌ای به دست نخواهد آمد، اینها اعلامیه جهانی حقوق بشر را دستاویزی برای اقدامات منفعت طلبانه خود و اعمال سیاست‌های خود قرار داده‌اند.

وی شیوه دشمنان در مواجهه با امت اسلامی را کمرنگ جلوه دادن نقاط قوت و برجسته کردن نکاتی که در نظر آنها مورد پذیرش نیست عنوان کرد و گفت: خود آنان نقاط ضعف به مراتب بیشتری دارند. باید در ضمن تولید محتوای مناسب، به تبیین حقوق بشر اسلامی، در سطح جهان بپردازیم. واحکام اسلام را تهیه و به دنیا معرفی کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد این کشورها با معیارهای دوگانه عمل می کنند هر کشوری که تسلیم آنان باشد هر جنایتی که در آن انجام می شود نادیده می گیرند ولی کشورهایی که حاضر نیستند تسلیم سیاست های آنان باشد با حربه مجامع بین المللی که عملاً اختیاری از خود ندارند به محکومیت آنان می پردازند و علیه آنان قطعنامه صادر می کنند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود، خواستار انعکاس مقایسه‌ای از باورها و عملکرد امت اسلامی در برابر دولت‌های غربی در مسئله حقوق بشر شد و حوزه علمیه را آماده هر گونه همکاری در زمینه حقوق بشر اسلامی عنوان کرد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، دکتر کاظم غریب آبادی گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها و چشم‌انداز ستاد حقوق بشر در محورهای داخلی و خارجی ارائه نمود.

ارسال نظرات