۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۷۲۶۲۳۹
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

دنیا پرستی؛ مصیبت بزرگی که موجب غفلت انسان از آخرت شده است

دنیا پرستی؛ مصیبت بزرگی که موجب غفلت انسان از آخرت شده است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دنیا پرستی مصیبت بزرگیست که انسان را از آخرت غافل کرده است و برخی دین و آخرت خود را با دنیا معامله کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در دیدار با خانواده‌های شهدای منطقه باغچه قاضی خیابان شهید بخارائی با تسلیت ایام فاطمیه به برخی از ویژگی‌های حضرت(س) اشاره کرد و از ایشان به عنوان حجت خدا نام برد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها بر ما، بلکه بر اهل بیت(ع) نیز حجت است.

وی افزود: حجت خدا روی زمین کسی است که حجتش برای ما تکلیف آور است و راه را برای ما روشن و ما را راهنمایی می‌کند و در قیامت به وسیله او احجاج خواهیم شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار به لزوم توجه به سیره گفتاری، عملی و اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و از دین مداری به عنوان سیره حضرت نام برد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها به دین خود بلکه نسبت به دین مردم توجه داشت.

وی بالاترین مصیبت در جامعه را مصیبت در دین دانست و با اشاره به اینکه یکی از دعا‌های حضرت فاطمه زهرا(س) این بود که مصیت‌ها نتوانند به دین او ضربه بزند، ابراز داشت: امروز دین در جامعه کم رنگ شده است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه دنیا پرستی از مصیبت‌های بزرگی که انسان را از آخرت غافل کرده است، گفت: امروز جاذبه‌های دنیا و مال و ثروت دنیا برخی را از دین غافل کرده و آخرت خود را با دنیا معامله کرده اند.

به گفته وی اگر تمام هم و غم انسان‌ها آخرت و قیامت باشد، خداوند دنیای انسان را نیز آباد خواهد کرد چرا که دین داری تضمین کننده آخرت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار از دین به عنوان بالاترین سرمایه و پایه و اساس زندگی انسان نام برد و با تأکید بر اینکه بزرگترین مصیبت انسان ضربه به دین انسان است، اظهار داشت: خوشبختی دنیا و آخرت در گرو دین مداری است.

وی از رضایت خداوند به عنوان مهمترین ابزار رصایت خداوند نام برد و افزود: رضایت خداوند به استحکام دین انسان کمک می‌کند و عدم رضایت خداوند مصیبت در دین است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات