۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۷۲۶۹۰۰
مدیر عامل خانه خلاق و اشراق دفتر تبلیغات اسلامی:

ایده های نو باید در خدمت حل مشکلات جامعه باشد

ایده های نو باید در خدمت حل مشکلات جامعه باشد
نشست خبری رویداد ملی مسئله محور(سقاخانه) با حضور مدیر عامل خانه خلاق و اشراق دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد قطبی در نشست خبری رویداد ملی مسئله محور( سقاخانه) که روز دوشنبه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: این رویداد در سه شهر قم، مشهد و شیراز برگزار می شود و شهرداری های این سه شهر در این زمینه برنامه ریزی لازم را انجام دادند.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان همکاری مناسبی در راستای برگزاری رویداد ملی مسئله محور دارد، درباره زیارت و موضوعات پیرامون زیارت در ادوار و قرون مختلف در تاریخ به صورت دائم ابتکارات مناسبی شکل گرفته است.

رویداد ملی مسئله محور به ظرفیت های گردشگری شهرهای زیارتی می پردازد
مدیر عامل خانه خلاق و اشراق دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: پرسش این رویداد این است که در شهر بزرگی همچون مشهد، قم و شیراز که حرم و نگینی وجود دارد چه اتفاقات نو و خلاقیت می تواند رقم بخورد که حال و هوای حرم شعاع بیشتری پیدا کند.

حجت‌الاسلام قطبی تصریح کرد: این رویداد باید به شهرداری کمک کند و ایده به سوی کسب و کار برود و به زیارت شهرهای ایران و جهان خدمات ارائه بدهد، در شهری که حرم معصومین در آن وجود دارد سیستم حمل و نقل عمومی آن باید حال و هوای حرم داشته باشد و اِلمان شهری نیز تفاوتی با شهرهای دیگر داشته باشد و فرهنگ میزبانی در آن متفاوت است.

وی گفت: میزبانی و فرهنگ ارتباط با زائر در شهرهای مشهد و قم و شیراز با شهرهای دیگر تفاوت دارد و این موضوع نیازمند ایده است، ورودی به این سه شهر نیز باید با دیگر شهرها تفاوت داشته باشد و این موضوع نیازمند طرح و ابتکار است.

مدیر عامل خانه خلاق و اشراق دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: حمل و نقل زائر و اسکان زائر که با نهادهای دیگر از جمله شهرداری در ارتباط است باید با نوآوری همراه باشد و فراخوان و زمینه ای ایجاد شود تا نوآوری ها در کنار یکدیگر قرار بگیرد و در این زمینه نیازمند حمایت های مالی و پشتیبانی اداری است.

رویداد ملی مسئله محور به همت شهرداری قم، مشهد و شیراز برگزار می شود
حجت‌الاسلام قطبی تصریح کرد: شعاع نورانیت حرم باید در پهنه شهری توسعه پیدا کند و از شهرداری های مشهد و قم و شیراز تشکر می کنیم ، عزیزان در شهرداری قم بیشنهاد دادند تا رویداد به صورت ملی برگزار شود و امروز همکاری خوبی میان شهرداری های این سه شهر ایجاد شده تا این رویداد به خوبی برگزار شود.

وی گفت: رویداد ملی مسئله محور نیازمند انگیزه سازی است و علاوه بر اینکه اصحاب رسانه باید فعالیت رسانه ای انجام دهند باید رسانه آن ها رضوی و اهل بیتی شود و معنویت و خلاقیت بجوشد و این رویداد ملی به خوبی رقم بخورد.

مدیر عامل خانه خلاق و اشراق دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ایده ها باید ادامه پیدا کند و شهرداری و نهادهای دیگر که مرتبط هستند باید با برنامه ریزی مناسب از ایده ها بهره مند شوند، بیان کرد: ایده ها داوری می شود ممکن است ایده پیشنهادی سازنده باشد و اگر قابلیت خوبی داشته باشد در کنار تقدیر از شخصی که ارائه کرده از آن ایده استفاده می شود.

حجت‌الاسلام قطبی تصریح کرد: این رویداد باید حداقل سالی یک بار برگزار و تداوم داشته باشد تا سرآغاز جمع اندیشی ملی و بین المللی باشد و نخبگان و اصحاب فکر و نخبگان در آن سهیم شوند، حرف های تازه و نو مطرح می شود و در این بین ایده ها قد می کشد و تبدیل به محصول نوآوری می شود.

در ادامه حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در این نشست بیان کرد: در علوم انسانی ظرفیتی ایجاد شده است که در قم می توانیم بحث رشد و شتاب دهی را داشته باشیم.

وی افزود: شهر قم از نعمت حرم حضرت معصومه(س) برخوردار است، قم شهری زیارت پذیر است و باید از ظرفیت های فرهنگی و زیارتی به خوبی بهره ببرد، قرار شد محدوده جغرافیایی در نظر گرفته شود و در این فضا محدوده فرهنگی حرم شکل بگیرد.

مدیریت گردشگری با برنامه ریزی مناسب در کلان شهرها ایجاد شود
حمید نادری مسئول کمیته گردشگری مجمع کلان شهرهای کشور در این نشست بیان کرد: شهر قم دو مزیت دارد که برخی از برنامه ریزی ها در حوزه شهرداری ها در قم برنامه ریزی می شود و در ۲۰ کلان شهر عملیاتی می شود، مدیریت گردشگری باید در شهرها ایجاد شود و در این زمینه برنامه ریزی انجام داده ایم.

وی افزود: باید از ظرفیت ایده ها و نخبگان و گروه های مختلف به خوبی استفاده شود و سبب مانگاری زائران در سه شهر زیارتی قم، مشهد و شیراز شود.

مسئول کمیته گردشگری مجمع کلان شهرهای کشور تصریح کرد: تبلیغات شهری این رویداد پس از برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در سه شهر قم، مشهد و شیراز انجام می شود.

نادری ادامه داد: در راستای ایده پرداری از نظرات مردم بهره مند می شویم، موضوع میزبانی و خدمات رسانی نیازمند خلاقیت است و در حوزه اطلاع رسانی و استقبال از زائران و برنامه های فرهنگی ، هنری و گردشگری اقدامات قابل توجهی نیاز است.

۳۰ بهمن ماه آخرین مهلت ارسال ایده ها به رویداد ملی مسئله محور(سقاخانه)
مسئول واحد گردشگری سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: ۳۰ بهمن ماه مهلت ارسال ایده ها است و در مرحله نهایی داوران بین المللی در مشهد حضور خواهند داشت و افرادی که برگزیده می شوند به مدت دو روز در مشهد به رقابت می پردازند و ایده های تجاری که قابلیت استفاده در مدیریت شهری دارد بهره برداری و استفاده می شود.

قم میزبان اولین دوره کارگروه گردشگری و مقاومت

وی گفت: در ۱۷ شهر اطلاع رسانی ها انجام می شود تا شهروندان از شهرهای دیگر در این رویداد ملی شرکت کنند، قم میزبان اولین دوره کارگروه گردشگری و مقاومت بود و همچنین در حوزه گردشگری تاریخی یزد در حال برنامه ریزی است.

گردشگری کودک با محوریت شهر زنجان برگزار می شود

مسئول کمیته گردشگری مجمع کلان شهرهای کشور تصریح کرد: گردشگری کودک با محوریت شهر زنجان برگزار می شود، پوستر جشنواره امروز باحضور مدیران گردشگری رونمایی می شود و از روز چهارشنبه تبلیغات شهری در سطح شهر انجام می شود.

نادری خاطرنشان کرد: رئیسعلی دلواری از شهر بوشهر، میرزا کوچک خان جنگلی از شهر رشت، سردار سلیمانی از شهر کرمان و نواب صفوی از شهر قم نماد مقاومت هستند، برخی از شهرها در حوزه مقاومت و ایثار شاخص هستند که باید محورهای مقاومت برای جامعه تشریح شود.

ارسال نظرات