۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۲۷۵۹۲

واکنش لندن به اعدام جاسوسش در ایران

واکنش لندن به اعدام جاسوسش در ایران
نخست وزیر انگلیس با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود به اعدام جاسوس این کشور در ایران واکنش نشان داد.

ریشی سوناک در این پیام اعدام علیرضا اکبری، عامل ایرانی سازمان جاسوسی انگلیس در ایران را «وحشتناک» توصیف کرد و نوشت: «از اعدام اکبری در ایران وحشت زده شده ام.»

نخست وزیر انگلیس مدعی شد: «اعدام اکبری بی رحمانه و نقض حقوق بشر بوده است.»

مرکز رسانه قوه قضاییه ایران امروز صبح اعلام کرد حکم علیرضا اکبری که به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

براساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI6 و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
رژیمهای خبیث مثل انگلیس ملعون استعمارگر فقط ناراحتن که علیرضا اکبری لو رفته وگرنه وگرنه هزارتا مثل علیرضا اکبری هم اگه اعدام بشه ککشون نمیگزه.
0
0
محمدرضا سلیمانیان
United Arab Emirates
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
یه نکته دیگه اینکه اینا بیشتر دردشون بخاطر این هست که پیش از این به جاسوس ها وعده میدادن اگه دستگیر شدن با تبادل زندانی یا آزادی اموال مسدود شده ایران آزاد شون میکنن حالا بعد از این اعدام دیگه نمیتونن به راحتی جاسوس استخدام کنن چون تقریبا هیچکس حاضر نیست کاری رو انجام بده که به اعدام ختم میشه
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
__ بسمه تعالی __ شیطان هنوز هست ، نه مرده و نه توبه کرده است ، جاهل نیز از وقایع عبرت نمی گیرد ، بنا بر این نمی توان گفت که بعد از این دیگر کسی یافت نخواهد شد که بخاطر ترس از کشته شدن ، فریب نخورد و آلت دست شیطان صفتان قرار نگیرد . البته باید جاسوس را بسزای عملش رساند ولی باید فراموش هم نکرد که که : هیچگه شیطان نکرده توبه ای _جاهل بد بخت را با شوبه ای _ می کشاند با فریبش توی دام _جز بوقت دار نفهمد بوده خام _جاهلان عبرت نگیرند ای عزیز _بی خرد کی می شود اهل تمیز ؟_
0
0