۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۲۹۴۳۷
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا:

اقتدار منطقه‌ای و ماهیت استکبارستیزی ایران معجزه آفریده است

اقتدار منطقه‌ای و ماهیت استکبارستیزی ایران معجزه آفریده است
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در سخنرانی مراسم راهپیمایی 22 بهمن ساری گفت: اقتدار منطقه‌ای ایران و ماهیت استکبار ستیزی معجزه آفریده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در سخنرانی راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در ساری اظهار کرد: خیز رژیم صهیونستی از نیل تا فرات و غارت سرمایه کشور‌های منطقه از سیاست‌های آمریکا و استکبار بود، اما انقلاب اسلامی این نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.

وی افزود: اسرائیل قبل از انقلاب هر حرکتی که می‌خواست انجام دهد موفق می‌شد، اما بعد از انقلاب در چهاردیواری که خودش برای خود ایجاد کرده است محبوس شده است.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان این که دشمن کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین جنگ را علیه ایران بکار گرفته است، ادامه داد: دشمن در اغتشاشات اخیر بدنبال شکستن اقتدار، انسجام ملی، مقابله با اسلام و شکستن امنیت ایران بود.

وی با بیان این که ایران بار‌ها گفته است بمب اتم در دکترین دفاعی و نظامی ما جایی ندارد، افزود: کسی که توان ۶۰ درصد غنی سازی دارد برای ۹۲ درصد هم فاصله چندانی ندارد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان این که اقتدار منطقه‌ای ایران و ماهیت استکبار ستیزی معجزه آفریده است مبارزات فلسطین نشات گرفته از انقلاب اسلامی است، افزود: القای ناکارآمدی حکومت و متوقف کردن حرکت علمی کشور از دیگر اهداف ایجاد اغتشاشات اخیر بود، گفت: اقتدار دفاعی ایران بگونه‌ای است که وقتی اروپا نمی‌تواند بحران اوکراین را حل کند ایران را متهم می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: دو قطبی بودن در عرصه بین المللی از جمله ویژگی‌های این دوران بود که دنیا بین غرب و شرق ساماندهی شده بود و ایران جزو بلوک غرب بوده است.

وی با با بیان این که خلأ حضور دین و اسلام در حوادث مهم ۳۰۰ سال اخیر از دیگر ویژگی‌های وضعیت جهان در عصر انقلاب بوده است، گفت: اسلامی در این عرصه‌ها غایب بوده است و خیز رژیم صهیونیستی برای سلطه بر نیل تا فرات از برنامه‌های قطعی دول اروپایی و آمریکایی بود.

وی، تقابل با اسلام در غرب آسیا و حضور یک رژیم ضد دینی در ایران و سرسپردگی آمریکا ازدیگر مسائل بوده است، به اهداف دشمن از جنگ ترکیبی اشاره و اضافه کرد: هدف دشمن از جنگ ترکیبی شکستن اقتدار، حاکمیت و انسجام ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که دشمن دنبال براندازی و تجزیه کشور و متوقف کردن اقتدار هسته‌ای ایران اسلامی است، گفت: اقتدار منطقه‌ای ایران اسلامی معجزه آفریده است و سردار سلیمانی با کمک یارانش اقداماتی در غرب آسیا ایجاد کرد که هیچ قلمی توان ترسیم آن را ندارد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان این که اخلال در امنیت کشور از اهداف دشمن از اغتشاشات اخیر بود، گفت: مقابله با اسلام و رویکرد کفرستیزی از دیگر اهداف آنها بوده است زیرا آن با اسلام عربستان و ترکیه و مالزی کاری ندارند اما با اسلام ناب محمدی سرو کار دارند و انقلاب اسلامی پرچمدار اسلام ناب محمدی است.

وی ادامه داد: آنان می‌خواستند به مردم القا کنند نظام کارآمدی ندارد و یکی از نگرانی‌های آنان است که چطور یک کشوری می‌تواند در اوج تحریم به قله‌های پیشرفت دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تقدیر از حماسه آفرینی مردم مازندران و ساری در راهپیمایی امروز، اقتدار دفاعی را از جمله دلایل دشمنی آمریکا با ایران اسلامی ذکر کرد و گفت: در عرصه موشکی و پهباد در منطقه سرآمد هستیم و اقتدار دفاعی دو رکن نیروی بومی و سلاح بومی دارد و امروز ایران اسلامی به عنوان قدرت و اقتدار دفاعی است.

وی اقتدار علمی در عرصه‌های هسته‌ای، پزشکی، فناوری‌های راهبردی، نانو، سلول‌های بنیادی و غیره را از دیگر دلایل دشمن آمریکا با ما بیان کرد و گفت: ظرفیت علمی و دانشی جامعه ما بسیار بالا است.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به این که ما از اقتدار سیاسی و ملی برخوردار هستیم، گفت: امروز انگلستان کشتی ما را مصادره می‌کند و با کمال قدرت کشتی آنها را مصادره می‌کنیم تا از کارشان دست بردارند.

وی با اشاره به این که مردم ما به رهبری و انقلاب عشق می‌ورزند، گفت: روحیه مردم با اقتدار سازگاری دارد و اقتدار منطقه‌ای از عوامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تعامل با شرق را مسأله مهم بیان کرد و گفت: دولت قبلی سیاست غلطی را دنبال می‌کرد و دولت سیزدهم و انقلابی درپی تحقق اهداف انقلاب است و تعامل در عرصه دیپلماسی را مدنظر قرار داده است.

وی با بیان این که اسلام در منطقه و غرب آسیا احیا شده است، گفت: مردم ما با ایستادگی و مقاومت قله‌های بزرگی را فتح کردند و فتنه کور و اغتشاش دشمن را سرکوب کرد و دشمن دنبال واسطه است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که هیچ وقت تقابل بین حق و باطل تمام نمی‌شود، گفت: استقامت در چارچوب اصول و مبانی مسأله مهمی به شمار می‌رود و جنگ با آمریکا، تسلیم و ایستادگی و مقاومت از راه‌های پیش روی ملت ایران است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، جز مقاومت فعال راهبرد دیگری نداریم.

وی افزود: آمریکا در دوران افول به سر می‌برد و شرایط مناسبی ندارد و باید بدانیم صبح نزدیک بوده و مقاومت جواب داده است.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان این که دولت کنونی قصد دارد آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی را پیاده کند، حمایت از دولت را در رفع مشکلات مهم برشمرد و گفت: نباید به شایعات و جنگ روانی دشمن توجه کرد.

وی خواستار تلاش بیشتر دولت و ادارات برای حل مشکلات مردم شد و نظارت مسؤولان را ضروری دانست و گفت: دولتمردان برای ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم تلاش کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات