۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۳۱۱۰۷
دانلود همه تصاویر

منتخب تک عکس‌های خبرگزاری رسا در سال ۱۴۰۱

عکاسان خبرگزاری رسا
کَالنَّقْش فی الْحَجِر - تاثیر کار فرهنگی چهره به چهره بر کودکان بسی بیشتر از فعالیت هایی است که در فضای مجازی و امثال این ها انجام می‌شود. زیرا محبت توام با دلسوزی،بهتر درک می‌گردد. از این رو برخی از علما معتقدند اثر اینگونه کارهای جهادی می تواند مصداقی از
کَالنَّقْش فی الْحَجِر - تاثیر کار فرهنگی چهره به چهره بر کودکان بسی بیشتر از فعالیت هایی است که در فضای مجازی و امثال این ها انجام می‌شود. زیرا محبت توام با دلسوزی،بهتر درک می‌گردد. از این رو برخی از علما معتقدند اثر اینگونه کارهای جهادی می تواند مصداقی از "کَالنَّقْش فی الْحَجِر" باشد گه تا پایان عمر همراه یک نوجوان امروز باقی خواهد ماند.
بالا تر از شهادت - به یقین تربیت نفوس مستعده برای رسیدن به کمال و هدایت به صراط مستقیم الهی از شهادت بالا و والاتر است چرا که حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمودند: «إِذَا کَانَ یَوْمُ اَلْقِیَامَةِ جَمَعَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ اَلنَّاسَ فِی صَعِیدٍ وَاحِدٍ وَ وُضِعَتِ اَلْمَوَازِینُ فَتُوزَنُ دِمَاءُ اَلشُّهَدَاءِ مَعَ مِدَادِ اَلْعُلَمَاءِ فَیَرْجَحُ مِدَادُ اَلْعُلَمَاءِ عَلَى دِمَاءِ اَلشُّهَدَاءِ» من لا یحضره الفقیه، جلد۴، صفحه۳۹۸. از این رو تبلیغ و پرورش جهادگر و تربیت کسانی که خود را برای خدا خالص کنند تا به درجه رفیع شهادت برسند از خود شهادت بالاتر است.
بالا تر از شهادت - به یقین تربیت نفوس مستعده برای رسیدن به کمال و هدایت به صراط مستقیم الهی از شهادت بالا و والاتر است چرا که حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمودند: «إِذَا کَانَ یَوْمُ اَلْقِیَامَةِ جَمَعَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ اَلنَّاسَ فِی صَعِیدٍ وَاحِدٍ وَ وُضِعَتِ اَلْمَوَازِینُ فَتُوزَنُ دِمَاءُ اَلشُّهَدَاءِ مَعَ مِدَادِ اَلْعُلَمَاءِ فَیَرْجَحُ مِدَادُ اَلْعُلَمَاءِ عَلَى دِمَاءِ اَلشُّهَدَاءِ» من لا یحضره الفقیه، جلد۴، صفحه۳۹۸. از این رو تبلیغ و پرورش جهادگر و تربیت کسانی که خود را برای خدا خالص کنند تا به درجه رفیع شهادت برسند از خود شهادت بالاتر است.
آیت الله در سوگ همسر - حضرت آیت الله جوادی آملی : ... فرمود زندگی را، خانوادگی را، اساس جامعه را رحم اداره می‌کند. ملکه رحم زن‌ها هستند.
آیت الله در سوگ همسر - حضرت آیت الله جوادی آملی : ... فرمود زندگی را، خانوادگی را، اساس جامعه را رحم اداره می‌کند. ملکه رحم زن‌ها هستند. "خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا" این عظمت و شکوه زن است، این حق شناسی خدا درباره زن‌هاست. کسانی که اهل اصول خانواده هستند وقتی مادر را از دست می‌دهند احساس غربت می‌کنند ولو سن شان سن 70 یا 80 باشد.
سنت پژوهش در علوم اسلامی - عالمان و اندیشمندان حوزه‌های علمیه برای فهم دقیق مبانی دین تلاش‌ها و مجاهدت‌های زیادی را متحمل شدند و با کمبود امکانات خدمات پژوهشی تلاش کردند در تلاطم امواج ضلال، پاسخگوی شبهات و پرسش‌های دانش پژوهان و اذهان جوینده‌ی حقیقت باشند. در این عرصه عالمان شیعه کارنامه درخشانی دارند. آقا بزرگ تهرانی (ره) از علمای شیعه معاصر در پاسخ به این شبهه که شیعه فاقد پژوهش نظام‌مند است، کتاب الذریعه را در ۴۰ جلد تهیه کرد و فهرستی از تراث پژوهشی شیعه را نگاشت.
سنت پژوهش در علوم اسلامی - عالمان و اندیشمندان حوزه‌های علمیه برای فهم دقیق مبانی دین تلاش‌ها و مجاهدت‌های زیادی را متحمل شدند و با کمبود امکانات خدمات پژوهشی تلاش کردند در تلاطم امواج ضلال، پاسخگوی شبهات و پرسش‌های دانش پژوهان و اذهان جوینده‌ی حقیقت باشند. در این عرصه عالمان شیعه کارنامه درخشانی دارند. آقا بزرگ تهرانی (ره) از علمای شیعه معاصر در پاسخ به این شبهه که شیعه فاقد پژوهش نظام‌مند است، کتاب الذریعه را در ۴۰ جلد تهیه کرد و فهرستی از تراث پژوهشی شیعه را نگاشت.
تدبیر در انجام تکلیف الهی - تبیلغ بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) مهم‌ترین راه گسترش دین‌مداری و اصلی‌ترین فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه و روحانیت به شمار می‌آید. تبلیغ برای هر مقطع و دوره و عصری اقتضائات و باید‌ها و نباید‌هایی دارد؛ اما با وجود تحولات شکل گرفته در عرصه تبلیغ مجازی، همچنان
تدبیر در انجام تکلیف الهی - تبیلغ بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) مهم‌ترین راه گسترش دین‌مداری و اصلی‌ترین فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه و روحانیت به شمار می‌آید. تبلیغ برای هر مقطع و دوره و عصری اقتضائات و باید‌ها و نباید‌هایی دارد؛ اما با وجود تحولات شکل گرفته در عرصه تبلیغ مجازی، همچنان "تبلیغ چهره به چهره" کارآترین و اثربخش‌ترین شیوه‌ها محسوب می‌شود. بخش قابل توجهی از طلاب حوزه برای انجام این رسالت طلبگی و الهی، مقطع کودکان و نوجوانان را برگزیده اند، نسلی که آینده سازان این مرز و بوم به حساب می‌آیند. تبلیغ برای این نسل، سختی‌های زیادی دارد، اما اثربخشی و ضریب تاثیر آن تحمل سختی‌ها را بر مبلغان شیرین می‌کند.
سپاه خدمتگزار - سپاه را نباید فقط یک نهاد نظامی دانست سپاه یک مکتب است، مکتبی با تفکر انتظار و زمینه سازی برای دولت مهدوی؛ برای رسیدن به چنین هدفی است که در هیچ آزمون، آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ترک نمی‌شود.این مکتب
سپاه خدمتگزار - سپاه را نباید فقط یک نهاد نظامی دانست سپاه یک مکتب است، مکتبی با تفکر انتظار و زمینه سازی برای دولت مهدوی؛ برای رسیدن به چنین هدفی است که در هیچ آزمون، آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ترک نمی‌شود.این مکتب "أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ و "رُحَماءُ بَینَهُم" می آموزد. سپاهیان در اوج نظامی گری، رحیمانه به همنوعان خود عشق می‌ورزند و این همان خصلت است که گاهی شکوه حضورشان را در میدان نبرد، گاهی در اوج خدمت رسانی به آسیب دیدگان از بلایای طبیعی و گاهی در بزنگاه کمک مومنانه به رخ جهانیان می‌کشد.
عکس خاص؛ روز برفی مسجد مقدس جمکران - تصویر هوایی مسجد مقدس جمکران در یک روز برفی که توسط عکاس خبرگزاری رسا به ثبت رسید.
عکس خاص؛ روز برفی مسجد مقدس جمکران - تصویر هوایی مسجد مقدس جمکران در یک روز برفی که توسط عکاس خبرگزاری رسا به ثبت رسید.
العمامه تیجان الملائکه - «عمامه گذاری» یکی از سنت های دیرین حوزه های علمیه بوده و هست. از گذشته چنین مرسوم بوده که وقتی طلاب به سطحی قابل قبول در تحصیل علوم اسلامی می رسیدند، در یکی از مناسبت ها و اعیاد نزد یکی از بزرگان و مراجع و علماء رفته و با دستان با برکت این بزرگواران ملبس به لباس مقدس روحانیت می شدند. طلبه برای رسیدن به این افتخار بزرگ، باید مراتب و شایستگی هایی را به لحاظ علمی، اخلاقی و اجتماعی کسب کرده باشد. از حدیث نبوی شریف نیز استفاده می شود که
العمامه تیجان الملائکه - «عمامه گذاری» یکی از سنت های دیرین حوزه های علمیه بوده و هست. از گذشته چنین مرسوم بوده که وقتی طلاب به سطحی قابل قبول در تحصیل علوم اسلامی می رسیدند، در یکی از مناسبت ها و اعیاد نزد یکی از بزرگان و مراجع و علماء رفته و با دستان با برکت این بزرگواران ملبس به لباس مقدس روحانیت می شدند. طلبه برای رسیدن به این افتخار بزرگ، باید مراتب و شایستگی هایی را به لحاظ علمی، اخلاقی و اجتماعی کسب کرده باشد. از حدیث نبوی شریف نیز استفاده می شود که "العمامه تیجان الملائکه" (الغدير، ج 1، ص 291) و بر سر گذاشتن آن شباهت یافتن به ملکوتیان است.
حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - طریق اگر طریق الی الله باشد، یوم اگر یوم الله باشد، دیگر نه جایگاه علمی و معنوی و نه شمار سال‌های سن، هیچ کدام نمی‌تواند راه عالمان وارسته را بسمت تقرب الی الله ببندد.
حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - طریق اگر طریق الی الله باشد، یوم اگر یوم الله باشد، دیگر نه جایگاه علمی و معنوی و نه شمار سال‌های سن، هیچ کدام نمی‌تواند راه عالمان وارسته را بسمت تقرب الی الله ببندد.
ارسال نظرات