۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۷۳۲۰۳۴
آیت الله مهدوی:

دستورالعمل بیان شده برای حجاب در شورای اداری اصفهان امید بخش بود

دستورالعمل بیان شده برای حجاب در شورای اداری اصفهان امید بخش بود
اصفهان ـ آیت الله مهدوی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی استاندار اصفهان در حوزه عفاف و حجاب گفت: دستورالعمل بیان شده در نشست شورای اداری استان، امید بخش بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در دومین نشست شورای اداری استان اصفهان که به صورت فوق‌العاده به تبیین رویکرد استان در موضوع عفاف و حجاب اختصاص یافت، گفت: انتظار همه مردم متدین، انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی ورود جدی به حوزه حجاب و عفاف است.

وی ادامه داد: در این راستا تصمیمات خوبی در وزارت کشور گرفته و دستورالعمل بیان شده در نشست شورای اداری استان، امید بخش بود. در جامعه اسلامی رعایت حجاب در ملأعام برای همگان لازم است، اگرچه کسانی که مسلمان نیستند، این نکته بسیار اساسی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: حجاب در جامعه اسلامی یک پرچم برافراشته است که دشمن با تمام توان قصد دارد آن را زمین بیندازد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خواسته ما از مدیریت استان، نظارت بر اجرای مفاد دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در حوزه حجاب و عفاف است تا شأن جامعه اسلامی حفظ شود.

 

دستورالعمل بیان شده برای حجاب در شورای اداری استان امید بخش بود

استاندار اصفهان: بر اجرای دستورالعمل وزارت کشور در خصوص حجاب مصر هستیم

در ابتدای این نشست دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، با تأکید بر اهمیت مسأله عفاف و حجاب، گفت: از مجموعه دستگاه های اجرایی استان که در هفته‌های گذشته مجاهدانه در میدان خدمت رسانی ایستادند و کمک کردند تا میزبانی شایسته‌ای از مسافران نوروزی داشته باشیم تشکر و قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: از مدت‌ها قبل تلاش‌های بسیاری در حوزه عفاف و حجاب انجام شد و قریب به یک سال است به صورت مستمر، در قرارگاه «شهید شاه‌سنایی» در حوزه حجاب و عفاف، فعالیت می‌کنیم. بدون شک مدیریت استان همت آن را دارد در انجام این فریضه الهی با جدیت عمل کند.

استاندار اصفهان با اشاره به ابلاغ ۱۷ ماده‌ای وزارت کشور در خصوص حجاب و عفاف، اظهار کرد: تا امروز تلاش ما بر اساس امکانات قانونی و ظرفیت های درون استانی بود، اما اکنون بر انجام مفاد ابلاغیه دستورالعمل وزارت کشور که در تاریخ ۱۲ فروردین ماه صادر شد (که این ابلاغیه متأثر از دستور ریاست محترم قضا در تاریخ ۹ فروردین ماه بود) مصر هستیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: بحث حجاب در جامعه ما ابزاری برای دشمن شده تا با استفاده از آن علیه و در راستای تضعیف نظام تلاش کند.

وی در ادامه تصریح کرد: نوع مواجهه با بی حجابی در این دستورالعمل مشخص شده، لذا قاطعانه با این موضوع برخورد خواهد شد زیرا مسّر هستیم تا شئون جامعه اسلامی رعایت شود. ورود به حوزه حجاب و عفاف بعنوان یک فریضه مهم الهی برای تحکیم بنیان خانواده، حفظ و توسعه اخلاق در جامعه بر همگان ضروری است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: فهم مشترک از این ابلاغیه، اقدام هماهنگ و هم افزا، پیگیری و استمرار برای اجرای آن، وظیفه همه ما است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات