۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۷۳۲۱۹۷
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

عبودیت، محور اصلی سوره مبارکه حمد

عبودیت، محور اصلی سوره مبارکه حمد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار از عبودیت به عنوان محوریت سوره مبارکه حمد نام برد و گفت: کسی که در مسیر عبودیت و بندگی حرکت کند به ولایت تکوینی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان، گفت: خداوند همه خوبی‌ها را دارد و همه خوبی‌ها را نیز بی نهایت آن دارد، این خوبی‌ها را از جایی کسب نکرده است و جزء ذات او است و از ذات خداوند نیز جدا نمی‌شود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند الله است و همه خوبی را دارد و یکی از همه خوبی‌های خداوند رحمان و رحیم بودن است و مبنای همه کار‌های خداوند، نعمت و خلقت اش همه براساس رحمت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: همه سپاس‌ها از خداوند است، چرا که همه نعمت‌ها از او است که الله و رب العالمین است و مدیریت عالم به دست او می باشد.

وی از عبودیت به عنوان محور سوره حمد نام برد و ادامه داد: عبودیت و بندگی خدا تنها چیزیست که مدال و ملاک انسان است، چرا که عبودیت و بندگی خدا به معنای انجام واجبات و دور از محرمات می باشد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: خداوند در قرآن بالاترین مقامات را به پدر و مادر داده است و احسان به والدین را در کنار توحید قرار داده است و ۵ مرتبه در قرآن تاکید احسان به والدین دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خانواده و جامعه و بشریت زمانی به کمال خواهد رسید که در مسیر عبودیت و بندگی خدا حرکت کند و هیچ راه دیگری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه انسانی که در مسیر عبودیت و بندگی حرکت کند به کمال و ولایت تکوینی می‌رسد، اظهار داشت: کسی که خالصانه در مسیر عبودیت و بندگی خدا حرکت کند هر چند خدا نمی‌شود، اما کار خدایی می‌کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات