۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۷۳۲۶۶۶
یادداشت؛

زوال اسرائیل، سنت الهی

زوال اسرائیل، سنت الهی
اگر همه دنیا بر ما عرصه را سخت کنند و با تمام توان علم مقابله با انقلاب اسلامی را بر دارند باید ناراحت و سرخورده شد یا امیدوار و مطمئن به وعده های الهی؟

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، سال هاست رژیم صهونیستی و آمریکای جنایتکار هر چه تلاش کرده اند به در بسته خورده اند و در دریای توهم خویش یعنی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روز به روز غرق تر شده اند. همه ابزار مادی و غیر مادی را بکار بستند اما از آنجایی که عالم به دست خداست و هیچ چیز خارج از اراده الهی نیست، مکررا به عنایت امام زمان و اراده الهی ناکام مانده اند.

از زمانی که این انقلاب سر بر افراشت سعی در سرکوب آن کردند؛ اما دانه را چه باک گر هر چه بیشتر سر در برِ خاک فرو برد؟! روزی خواهد رسید که دیگر هیچ مانعی توان تحمل در برابر شکوفایی آن را ندارد و مانند کف روی آبی که قرآن کریم می فرماید زائل می شوند.

این سنت الهی است که همیشه حق در حال تکامل و باطل در حال زوال است. آمریکا از همان ابتدا در حال افول و زوال بود. شیطان نیز از هبوط آدم علیه السلام در حال زوال است؛ گرچه در ظاهر ابرقدرت هم باشد. اگر ملاک حق و باطل به نمود و تظاهر بیرونی است پس ای با خرد کربلا را چه میکنی؟ مگر غیر از این بود که در چشم ظاهر بینان، حسین علیه السلام و یارانش در کربلا دفن شدند و خاندان مکرمش به اسارت برده شد؟ اما چه می‌شود که هر چه زمان میگذرد ذکر او عالم گیرتر می‌شود؟ می کوشند بگویند ملت ایران از دین زده شده اند! مراسم لیالی نورانی قدر را دیدی؟ محرم و صفر را دیدی؟ غوغای اربعین حسینی را دیدی؟

بگذریم؛ عالم، عالم تکامل حق است و با این عقیده است که شهیدان ما در مقابل امواج گلوله ها سینه سپر می کردند و شجاعانه و عاشقانه در پی لقاء محبوب باکی از بذل جان نداشتند. چرا که «وَيَبْقَىٰ وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ»[۱] و شهید نظر می کند به وجه الله و به کمال و لقاء و حیات ابدی نائل می شود.

قرآن کریم می فرماید:«بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ وَلَكُمُ الْوَيْلُ مِمَّا تَصِفُونَ»[۲] این سنت الهی است. هر گاه بنا باشد تمدن و یا دولت باطلی از بین رود با حق درگیر خواهد شد و آنگاه است که به اجل خود نزدیک می شود.«وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا»[۳]

با این وصف اگر همه دنیا بر ما عرصه را سخت کنند و با تمام توان علم مقابله با انقلاب اسلامی را بر دارند باید ناراحت و سرخورده شد یا امیدوار و مطمئن به وعده های الهی؟ و اینجاست که پای گروهی می لغزد و به جای آنکه به تماشای این بشارت الهی بنشینند، محو ابهت ظاهری دشمن شده و پای در زمره ی مرجفین می گذارند. راز این که قرآن کریم می فرماید:«وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا»[۴] همین است. در کشاکش و اوج بحران ها بر خلاف تمام تحلیل ها «مَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا»! 

حال با توجه به رهنمود های قرآن کریم می یابیم که امید رهبر معظم انقلاب به آینده و حل تمام مشکلات از جمله اسرائیل از کدامین چشمه نور نشات گرفته است. باید بار دگر با این دید این سخن حکیمانه رهبر معظم انقلاب را خواند که می فرمایند:«اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّتهای مسلمان است.من قاطعانه می گویم این تلاش‌ها به جایی نخواهد رسید؛ حرکت نزولی و رو به زوال رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت. به نام خدا به جلو حرکت کنید و بدانید که "ولینصرن الله من ینصره" (تحرکوا بسم الله الی الامام و اعلموا و لینصرن الله من ینصره)»[۵]

[۱]سوره مبارکه الرحمن آیه ۲۷

[۲] سوره مبارکه انبیاء آیه ۱۸

[۳] سوره مبارکه اسراء آیه ۸۱

[۴] سوره مبارکه احزاب آیه ۲۲

[۵] سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس (۱۴۰۰/۰۲/۱۷)

ارسال نظرات