۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۳۲۷۸۴
ضربه مغزی ۲۵ سرباز آمریکایی در دمشق؛

آیا انتقام خون شهیدان حیدری و مهقانی گرفته شد؟

آیا انتقام خون شهیدان حیدری و مهقانی گرفته شد؟
روز گذشته سنتکام اعلام کرد شبه نظامیان مورد حمایت ایران طی عملیات‌هایی نزدیک به 25 تن از سربازان آمریکایی را ضربه مغزی کرده‌اند؛ اما آیا این خبر حقیقت دارد و به انتقام خون دو پاسدار شهید حمله رژیم صهیونیستی در حومه دمشق مربوط است؟

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پس از شهادت نیروهای مقاومت همیشه شاهد افزایش درگیری‌ها میان نیروهای محور مقاومت و جبهه استکبار هستیم. اخباری که هر کدام مبنی بر کشته شدن افسران ارشد امنیتی و نظامی کشورهای استکباری در عملیات‌های مختلف هستند. نیمه اول فروردین ماه امسال، حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق باعث به شهادت رسیدن دو تن از نیروهای مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد. سردار سلامی فرمانده کل سپاه نیز وعده گرفتن انتقام این شهیدان را داد.

به‌تازگی سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا طی بیانیه‌ای از کشته شدن 23 سرباز آمریکایی و یک پیمانکار و یک نفر دیگر مربوط به ارتش آمریکا توسط شبه نظامیان مورد حمایت ایران در دومرحله خبر داد. اگر این خبر صحت داشته باشد و واقعاً شبه نظامیان مورد حمایت ایران دست به چنین اقداماتی زده‌اند، می‌توان آن را انتقام عملیات بزدلانه صهیونیست‌ها در حومه دمشق دانست. هرچند مقامات رسمی امنیتی و نظامی کشور می‌بایست در این باره توضیحات کامل را بدهند که نتیجه وعده انتقام گرفتن آن‌ها چه شده است؛ اما اگر ما این عملیات دو مرحله‌ای که باعث کشته و زخمی شدن نزدیک به 25 نفر از نیروهای آمریکایی در منطقه سوریه شده است را بررسی کنیم، احتمالاً این عملیاتی انتقامی توسط گروه‌های مقاومت در پاسخ به حمله صهیونیست‌ها بوده است.

هرچند امکان کذب بودن این خبر نیز وجود دارد و آمریکایی‌ها که این روزها به دنبال ایجاد ثبات و امنیت هرچه بیشتر در منطقه برای تأمین منابع انرژی خود و سایر کشورهای اروپایی هستند، با انتشار این خبر می خواهند از افزایش تنش و درگیری میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند. آمریکایی‌ها پیش از این در پی تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله مستقیم به خاک جمهوری اسلامی ایران، مقامات ارشد نظامی و امنیتی خود را برای جلوگیری از آغاز این جنگ به رژیم صهیونیستی فرستاده بودند.

چه خبر منتشر شده توسط فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا صحت داشته باشد، چه نه؛ آن‌ها می‌بایست هرچه زودتر نسبت به کشتار سربازانشان در منطقه عملیاتی انتقامی را آغاز کنند. همین موضوع عدم جرئت آمریکایی‌ها برای پاسخ و نیز عدم پاسخ آن‌ها نسبت به عملیات‌های انتقامی که سپاه پاسداران انجام می‌دهد که نمونه آن را در حمله موشکی سپاه پاسداران به عین الأسد شاهد بودیم که با وجود آمادگی یکپارچه و سراسری پایگاه‌های موشکی برای درگیری تمام عیار با نیرو‌های آمریکایی؛ اما آن‌ها هیچ پاسخی ندادند.

از این رو عدم پاسخ آمریکایی‌ها نسبت به این موضوع حتماً هم آبروی آن‌ها را خواهد برد و هم می‌تواند مؤیدی بر انجام عملیات انتقامی شهادت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای محور مقاومت در حومه دمشق باشد. البته می‌تواند علت عدم اعلام رسمی نکردن انتقام این شهدا همین موضوع باشد که آمریکایی‌ها با انتشار این خبر به دنبال گرفتن بهانه انتقام مستقیم از صهیونیست‌ها باشند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات