۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۳۳۵۰۸
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

فضای مجازی تشنه حرف نو است

فضای مجازی تشنه حرف نو است
آقامیری با بیان اینکه اگر کشوری در فضای مجازی حرف نو نداشته باشد دیده نمی‌شود گفت: اگر در جغرافیای سیاسی حدود ۲۰۰ مرز و کشور وجود داشته باشد در فضای مجازی کمتر از ۱۰ کشور به معنای صاحب مرز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سیدمحمد امین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی در نخستین گردهمایی «جهادگران فناوری اطلاعات حوزه های علمیه» که عصر جمعه در موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، گفت: فضای مجازی تشنه حرف نو است و بسیاری از کارهایی که انجام می دهیم نو نیست و فقط داخلی شده حرف های قبلی است.

وی با اشاره به تلاش های آیت الله اعرافی در عرصه هوش مصنوعی در حوزه های علمیه از ابتکار عمل وی تشکر کرد و اظهار داشت: اهمیت هوش مصنوعی برای ما بالا است و برآوردهایی زده می شود که یک هوش مصنوعی در آینده هوش مصنوعی های جدید را تولید می کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: دارایی و مالکیت مجازی در گذشته نبوده و انسان‌رسانه ها در گذشته نبوده اند که در روزگار فضای مجازی شکل گرفته اند؛ با توجه به گسترش فضای مجازی مسائل جدیدی به وجود می آید و نقش های جدیدتری تولید می شود.

وی با بیان اینکه روز به روز فضای مجازی سهم پررنگ تری در زندگی خواهد داشت و فضای مجازی محل زندگی مردم خواهد شد، اظهار داشت: متأسفانه نتوانستیم نسخه های خود را برای مردم تبیین کنیم و آداب و رسوم لازم را در فضایی که زندگی حقیقی برخی در آن شکل گرفته است را به مردم عرضه کنیم.

آقامیری با تصریح به اینکه در دنیا سن بلوغ در فضای مجازی مورد مطالعه است که فرد از چه زمانی می تواند وارد فضای مجازی بشود، گفت: فضای مجازی در دسترس است و همچنین ما همه در دسترس فضای مجازی هستیم.

وی یکی از عرصه های نو در فضای مجازی را دستیارهای هوشمند معرفی کرد و گفت: این دستیارها اطلاعات افراد را دارند و می توانند پیشنهادهای خوبی نیز به افراد بدهد. این دستیارهای هوشمند هر چه قدر بیشتر به ما نزدیک شود بیشتر ما را می شناسد و می توانند کمک بیشتری بکند؛ دستیارهای هوشمند دو بخش مهم دارند که اولین آن فناوری آن است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تغییر فضای رسانه ای جدید نسبت به رسانه های سنتی اظهار داشت: در فضای سنتی روزنامه هایی داشتیم که فرم آن یکی است اما محتوا فرق می کرد اما در فضای امروز قالب و سکو در محتوا مؤثر است.

وی با تأکید بر اینکه هوش مصنوعی نیز چارچوب هایی داشته و در پاسخ هایی که هوش های گفتگو محور به کاربران می دهند این چارچوب ها مشهود است، ابراز داشت: در فضای مرسوم 200 کشور مرز و حکومت دارند اما در فضای مجازی کمتراز 10 کشور وجود دارد؛  کشور در فضای مجازی کسی است که دارایی و حرف نو داشته باشد و اگر این ها را نداشته باشد اصلا دیده نمی شود.

ارسال نظرات