۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۳۳۵۲۰

تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی سپاه استان قم

تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی سپاه استان قم
حجت‌الاسلام احمدی به تشریح برنامه‌های عقیدتی سپاه قم همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته عقیدتی و سیاسی سپاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد احمدی در گفت‌وگویی با اشاره به تعابیر بلند امام راحل از شخصیت والای شهید مطهری در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهید مطهری در دو بعد ترویج و تبیین اسلام ناب محمدی و تصحیح و پاسخگویی به شبهات و کژی‌های اعتقادی پیشگام بودند.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری شهید مطهری یکی از معماران فکری انقلاب اسلامی بودند، گفت: اصول فکری و اندیشه‌های شهید مطهری هنوز همواره در عرصه اجتماع و فرهنگ کارآمد است و لازم است تا منظومه فکری و اندیشه‌ای این استاد والامقام همواره گرامی داشته شود.

مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم اظهار داشت: به همین منظور سالروز شهادت این شهید گران‌قدر به‌عنوان هفته عقیدتی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده که امسال به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه در سپاه و بسیج استان قم برگزار پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: برنامه‌های هفته عقیدتی امسال در دو بعد تبلیغی و ترویجی اندیشه‌های شهید مطهری و تکریم و تجلیل از اساتید و مربیان عقیدتی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی ادامه داد: در بخش تبلیغ و ترویج اندیشه‌های شهید مطهری، برنامه‌های متنوعی مانند معرفی مجموعه آثار این استاد بزرگ در قالب‌های مختلف هنری و آموزشی، برگزاری نمایشگاه آثار شهید مطهری، برگزاری مسابقه از یکی از کتاب‌های این شهید، تبیین نقش عناصر تأثیرگذار در ارتقای بعد اعتقادی کارکنان، برگزاری نشست‌های علمی تخصصی با موضوع جهاد تبیین و جنگ شناختی و تبیین الزامات جهاد تبیین به اجرا در خواهد آمد.

مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم گفت: همچنین طی این هفته از مربیان و اساتید برتر عقیدتی، فرماندهان مؤثر در بخش تربیت عقیدتی، فراگیران، سربازان و مدیران برجسته این عرصه نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

احمدی تصریح کرد: همایش گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی سپاه استان قم روز شنبه 9 اردیبهشت‌ماه جاری برگزار و طی آن از برگزیدگان تجلیل و نمایشگاهی نیز در حاشیه آن با موضوع عملکرد بخش عقیدتی سپاه و شخصیت شهید مطهری برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی«صعود چهل‌ساله» به‌عنوان یکی از برنامه‌های شاخص هفته عقیدتی سپاه استان قم یادکرد و گفت: مسابقه مقاله‌نویسی ویژه مربیان و اساتید با موضوع «روش تبیینی شهید مطهری در تربیت نسل جوان» در همین راستا برگزار می‌شود.

مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم گفت: مسابقه نقاشی با موضوع استکبارستیزی ویژه پسران نوجوان و مسابقه نقاشی با موضوع حجاب و عفاف برای نوجوانان دختر نیز طی این هفته برگزار پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین دختران و پسران مقطع دبیرستان نیز می‌توانند با خلاصه‌نویسی یکی از داستان‌های کتاب«داستان راستان» شهید مطهری از جوایز سپاه استان قم بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام احمدی عنوان کرد: عموم خانواده‌های قمی نیز می‌توانند بامطالعه کتاب«حجاب در اسلام» شهید مطهری در مسابقه‌ای که به این منظور در نظر گرفته‌شده است، شرکت کنند.

مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم ابراز داشت: در بخش ترویج و تبیین عناصر اثرگذار در تربیت و آموزش اخلاقی و معنوی جامعه در سال جاری آثار و شخصیت مرحوم آیت‌الله ناصری از اساتید اخلاق حوزه علمیه تبیین و تبلیغ می‌شود و علاوه بر آن از مربیان، اساتید، بسیجیان و پیشکسوتان برتر تربیتی تجلیل به عمل خواهد بود.

وی ادامه داد: در سطح بسیج نیز برنامه‌های هفته عقیدتی با تشکیل ستادی در نواحی طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، برنامه‌های شاخصی به مناسبت تقارن آن با روز معلم برنامه‌ریزی و اجرا شود.
حجت‌الاسلام احمدی گفت: طی هفته عقیدتی، دانش آموزان و فرهنگیان بسیجی برنامه‌های متنوعی از گلباران مزار شهید مطهری تا اجرای برنامه‌های تربیتی، بصیرتی و سیاسی را به اجرا درخواهند آورد.

ارسال نظرات