۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۳۳۹۲۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

هیئات مذهبی درخط مقدم جامعه سازی و تمدن سازی هستند

هیئات مذهبی درخط مقدم جامعه سازی و تمدن سازی هستند
اصفهان – حجت الاسلام بصیرتی گفت: هیئات مذهبی به عنوان خط مقدم دینداری و جامعه سازی و تمدن سازی باید به وظیفه خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی پیش از ظهر امروز در نشست فصلی شورای هیئات مذهبی استان اصفهان که در مرکز هیات حسینی نخل صدره و سرفره کاشان برگزار شد، گفت: اگر امام خمینی(ره) می‌فرمایند، «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» بستر زنده نگهداشتن اسلام، هیئات مذهبی محسوب می شود.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی بعد از ۴۴ سال به واسطه وجود هیئات مذهبی و عزاداری محرم و صفر با قدرت و با سرعت به پیش می‌رود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: شورای هیئات و هیئات مذهبی تاثیرگذارترین نهاد در کشور است و برای هر اتفاقی در کشور باید در هیئات مذهبی تصمیم گیری شود.

وی از هیئات مذهبی به عنوان خط مقدم مبارزه با جریان کفر نام برد و افزود: استفاده و کاربرد خیمه و علم و کتل و شمشیر به عنوان ادوات جنگی در هیئات مذهبی است، از این رو هیئات مذهبی خط مقدم مبارزه به شمار می رود.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه اگر هیات مذهبی خط مقدم مبارزه با کفر را نشناسند از رسالت خودش دور شده است، گفت: تنها نباید به اشک برای امام حسین بسنده شود چرا که کاربرد هیات مذهبی فراتر از اشک است.

وی افزود: امروز هیئات مذهبی به عنوان خط مقدم تدیین و دینداری و جامعه سازی و تمدن سازی باید به وظیفه خود عمل کنند دهد و به رسالتی که بر عهده دارند اهتمام داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از کاشان به عنوان شهر هیئات مذهبی نام برد و یادآور شد: شهرستان کاشان با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و بیش از یکهزار هیئات مذهبی، بیانگر اوج ارادت مردم کاشان به ائمه معصومین(ع) است.

حجت الاسلام بصیرتی گفت: هیئات مذهبی در کاشان هیچگاه تعطیلی ندارند و علاوه بر فعالیت در ماه‌های محرم و صفر در طول سال نیز فعال هستند و شهرستان کاشان تنها شهرستان خارج از مرکز استان است که افتخار حضور نماینده ولی فقیه را در این شهرستان دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات