۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۷۳۵۴۴۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

«زیر سایه خورشید»، زمینه ساز رغبت اجتماعی ظهور است

«زیر سایه خورشید»، زمینه ساز رغبت اجتماعی ظهور است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در ایران و خارج از کشور زمینه‌ساز ایجاد رغبت اجتماعی برای ظهور صاحب الزمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی چهار شنبه شب در دیدار با خدام حرم کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به منطقه شمال استان اصفهان در کاشان، گفت: در یکی از بند‌های پایانی دعای افتتاح ظهور منجی را نیازمند رغبت اجتماعی اعلام می‌کند.

وی افزود: زیارت پیاده روی اربعین، همایش شیرخوارگان حسینی و حرکت کاروان‌های زیر سایه خورشید در ایران و خارج از کشوراز مصادیق ایجاد رغبت اجتماعی ظهور منجی و افزایش گرایش به اسلام است.

به گفته وی کاروان‌های زیر سایه خورشید با بیان کلام، مدح، منش و مجموعه فضائل رضوی تأثیرگذار و مردم را از این طریق و با محوریت اهل بیت(ع) به سوی خدا دعوت می‌کند.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو رکن چهارم تمدن اسلامی را در ایران ایجاد کرد، گفت: با توجه به حدیث امام موسی کاظم حکومتی در مشرق زمین زمینه ساز ظهور می‌شود که همان هجرت امام رضا(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی حضور کاروان زیر سایه خورشید در کاشان و دفتر نمایندگی ولی فقیه را مغتنم شمرد و هدیه امام رضا(ع) به مردم این خطه و خود دانست و افزود: برکت وجود امام رضا(ع) و فضائل ویژه آن حضرت وقتی قابل درک است که دشمن آن حضرت را خوب بتوان شناخت.

وی با بیان اینکه مأمون عباسی همه کید و مکر خود و شیاطین جن و انس را تجمیع کرد تا با هجرت ثامن‌الائمه شیعه را برای همیشه مدفون کند، اظهار داشت: اراده و تدبیر خدا این بود که آن‌ها شکست بخورند و زیانکارترین شوند.

امام جمعه کاشان همچنین با اشاره به این حدیث ثامن الحجج که می‌فرماید «آیا امکان دارد کسی به ما پناه بیاورد ما پناه ندهیم» ادامه داد: امام نفرمودند شیعه فرمودند «کسی» یعنی لطف امام شامل حال حتی غیر شیعه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی وجود تمام ائمه اطهار را رحمت واسعه الهی دانست و ابراز امیدواری کرد عیار رحمت رحمانی و رحیمی خدا و اهل بیت(ع) خاصه امام رئوف شامل حال همه شود.

علی رمضانی خادم کشیک اول، محمدصادق تقوی خادم کشیک سوم، علیرضا علیشاهی دربان کشیک سوم مداح، حجت‌الاسلام حسین جلیلی روحانی کاروان و احمد کریمی مدیر و اعضای کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود در منطقه شمال استان اصفهان هستند.

منطقه شمال استان اصفهان و دارالمومنین کاشان با حضورخدام حرم و اجرای ۵۰ برنامه پیش بینی شده در شهر و روستا‌های منطقه شمال استان اصفهان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود و قمصر روز‌های ششم تا ۱۱ خرداد میزبان جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات