۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۳۵۴۸۲
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم ارائه راهکار برای کاهش آمار طلاق در کاشان

لزوم ارائه راهکار برای کاهش آمار طلاق در کاشان
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم بررسی علل و ارائه راهکار برای کاهش آمار طلاق در کاشان تأکید کرد و گفت: فضای مجازی از مهمترین عوامل افزایش آمار طلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان و دومین جلسه شورا در سال جاری که با موضوع «پایداری بنیان خانواده و زیست عفیفانه» برگزار شد، بر لزوم بررسی علل و ارائه راهکار برای کاهش آمار طلاق در کاشان تأکید کرد.

وی افزود: بر اساس نظر کارشناسان، فضای مجازی، دخالت بزرگترها، ازدواج در سنین پایین دختران و سنین بالای پسران و همچنین مهریه‌های سنگین از مهمترین عوامل افزایش آمار طلاق است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر استفاده از ظرفیت بیش از ۳۰۰ مسجد شهرستان کاشان برای تبیین تحکیم بنیاد خانواده، اظهار داشت: مساجد، حوزه و دانشگاه از ظرفیت‌های مشاوران اسلامی در کاهش آمار طلاق بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

وی ادامه داد: نهاد‌های نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کاشان به صورت مشترک راهکار‌های لازم برای کاهش آمار طلاق را از طریق مشاورین اسلامی به دادگستری ارائه و فرهنگسرا‌ها و مصلای کاشان نیز به منظوراستفاده مشاورین مورد وفاق حوزه و دانشگاه برای آموزش خانواده‌ها استفاده کند.

سعید ضابطی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان نیزبه اهمیت و جایگاه شورای فرهنگی عمومی به عنوان یکی از مهمترین نهاد‌های انقلابی اشاره کرد و بر لزوم تغییر رویکرد جلسات این شورا در شهرستان با توجه به مسائل و چالش‌های روز جامعه تأکید کرد.

وی یادآور شد: بر اساس ابلاغیه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور موضوع «پایداری بنیان خانواده و زیست عفیفانه» به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی جامعه در جلسات شورای فرهنگ عموی شهرستان کاشان در دوره جدید محوریت خواهد داشت.

وی با تشریح کلید واژه‌های «خانواده» و «زیست عفیفانه»، افزود: خانواده از منظر اسلام و قرآن، نهادی مقدس است و برای پایداری آن دستورالعمل‌ها و تکالیفی اندیشیده شده است چرا که سلامت جامعه در گرو سلامت نهاد خانواده است.

ضابطی از زن به عنوان رکن اصلی و اساسی هر خانواده نام برد و با اشاره به اینکه امروز جایگاه زن و به دنبال آن بنیان خانواده بیش از هر زمان دیگری مورد هجمه و حربه دشمنان قرار گرفته است، تصریح کرد: زیست عفیفانه مفهومی راهبردی و کلی است و پهنه وسیعی را در جامعه و در تمام شئون زندگی اسلامی ایرانی به ویژه در بحث حجاب و عفاف در بر می‌گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان ابراز امیدواری کرد با حضور و مشارکت اعضا موضوع «پایداری بنیان خانواده و زیست عفیفانه» به عنوان دستور اصلی جلسات شورای شهرستان در سالجاری مطرح و پس از بررسی‌های تکمیلی در کارگروه تخصصی تحکیم بنیان خانواده و سلامت اجتماعی منجر به تصویب و عملیاتی شدن مصوبات اجرایی مفید در سطح شهرستان کاشان شود.

لازم ذکر است، عدم برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در ساعات اداری، تشکیل جلسات مشترک بین مدیریت حوزه علمیه کاشان با رئیس دادگستری پیرامون مشاوره ازدواج و تشکیل کارگروه ویژه با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی در هفته پیش رو از مهمترین مصوبات دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات