۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۳۵۸۲۷
آیت الله فیاض در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد؛

لزوم توجه حوزه‌های علمیه به توطئه های دشمنان

لزوم توجه حوزه‌های علمیه به توطئه های دشمنان
آیت الله فیاض توجه به دشمنان و توطئه های آنان را برای حوزه های علمیه لازم دانست و بر ضرورت همکاری حوزه های علمیه دنیای اسلام و به ویژه حوزه علمیه قم و نجف تأکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و هیأت همراه با آیت الله اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله فیاض در این دیدار حوزه های علمیه را مایه حفظ شیعیان و مسلمانان در طول تاریخ دانست و به ویژه حوزه علمیه نجف را حافظ کیان اسلامی کشور عراق در سالیان متمادی اختناق و ظلم بعثی ها برشمرد.

وی در ادامه، ظلم بعثی ها و صدام علیه حوزه های علمیه را در طول تاریخ کم نظیر تلقی کرد و گفت: حوزه علمیه نجف با مقاومت و پایداری، هویت خود را حفظ  کرده و در خلال سالهای اخیر، رشد مناسبی پیدا کرده است.

آیت الله فیاض توجه به دشمنان و توطئه های آنان را برای حوزه های علمیه لازم دانست و همکاری حوزه های علمیه دنیای اسلام و به ویژه حوزه علمیه قم و نجف را ضروری دانست.

این مرجع تقلید ضمن استماع گزارش برخی از فعالیت های حوزه های علمیه ایران، از مطالعات عرصه های فقه معاصر تقدیر کرد و پاسخگویی حوزه های علمیه به نیازهای جامعه اسلامی، به ویژه نظام اسلامی در ایران را با اهمیت توصیف کرد.

در ابتدای دیدار نیز آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور تعدادی از کتب جدید الانتشار در زمینه فقه معاصر را به ایشان اهدا کرده و گزارشی از برنامه ها و فعالیت های فعلی حوزه های علمیه ارائه کرد.

ارسال نظرات