۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۷۳۵۹۵۳
در وادی السلام قم؛

مراسم سالروز شهادت آیت الله سعیدی برگزار شد

مراسم سالروز شهادت آیت الله سعیدی برگزار شد
مراسم سالروز شهادت اولین شهید مجتهد نهضت امام خمینی شهید آیت الله سید محمدرضا سعیدی با حضور علما، طلاب و مردم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم سالروز شهادت اولین شهید مجتهد نهضت امام خمینی شهید آیت الله سید محمدرضا سعیدی بعد از ظهر امروز در وادی السلام قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین، آیت الله احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان، آقای شاهچراغی استاندار قم و جمعی از طلاب و فضلا و مردم شهر قم حضور داشتند.

این مراسم با قرائت قرآن کریم آغاز شد و با مداحی و مرثیه سرایی ادامه پیدا کرد و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی نماینده مجلس خبرگان رهبری و فرزند آیت الله شهید سید محمدرضا سعیدی به پایان رسید.

حجت الاسلام والمسلمين سعیدی در این مراسم با اشاره به شخصیت و صفات گوناگون آیت الله سعیدی اظهار داشت: چه خوب است که رسانه ها مخصوصاً رسانه ملی به تبیین شخصیت اشخاص ملی، صفات و نحوه مبارزات آنان بپردازند؛ چراکه شخصیت آنان هر چه بیشتر بیان شده و مطرح شود، مردم نیز با الگوها و قهرمان های خود بیش از پیش آشنا خواهند شد.

وی در ادامه این مراسم با بیان این سوال که چرا آیت الله سعیدی در زمان استبداد احساس وظیفه کرده و در مقابل رژیم استبدادی شاهنشاهی ایستادگی و مقاومت کرد بیان داشت: انگیزه علما و شهدایی همچون آیت الله سعیدی همان انگیزه قیام امام حسین علیه السلام در مقابل حکومت ظالم و غیر الهی بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امام حسین علیه السلام در یکی از منزلگاه ها در جواب سوالی که مطرح کرد که چرا قیام می کنید فرمود «پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود اگر کسی در زمان حکومت سلطان جائری باشد که آن حکومت حلال خدا را حرام دانسته و با سنت پیامبر گرامی اسلام مخالفت می کند و آن شخص سکوت پیشه کرده و در مقابل سلطان جائر ایستادگی نکند بر خداوند است که سرنوشت ستمگر را بر این شخص نیز در نظر بگیرد و به همین خاطر بود که افرادی همچون آیت الله سعیدی در مقابل حکومت استبدادی ایستادگی کردند.

مراسم سالروز شهادت شهید آیت الله سید محمدرضا سعیدی برگزار شد

ارسال نظرات