۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۷۳۶۲۱۶

سفر ۲ ساعته حجاج به جای ۵ ساعت با قطار‌های سریع‌السیر مکه ـ مدینه

سفر ۲ ساعته حجاج به جای ۵ ساعت با قطار‌های سریع‌السیر مکه ـ مدینه
امسال برای نخستین‌ بار برخی زائران ایرانی حج تمتع با استفاده از قطارهای سریع‌السیر سعودی‌ها منتقل می‌شوند. اما کدام کاروان‌ها می‌توانند با این قطارها سفر کنند؟

عربستان در سال‌های اخیر قطار سریع‌السیر برای انتقال زائران بین شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره احداث کرده است. امسال در ایام حج تمتع بیش از ۲ هزار بار این قطار مسیر بین مکه و مدینه را طی کرده و زائران را جابجا می‌کند.

مزایای استفاده از قطار سریع‌السیر سعودی‌ها برای زائران حج تمتع

در سال‌های گذشته زائران ایرانی حج تمتع از این قطارها برای انتقال زائران استفاده نمی‌کردند. خبرگزاری فارس هم سال گذشته با نوسان نرخ دلار و گرانی سفر حج تمتع، پیشنهاد استفاده از این قطارها به منظور کاهش هزینه و حتی وقت زائران را مطرح کرد. (اینجا بخوانید) این قطارها در کنار ارزان بودن نسبت به کرایه ماشین‌ها، مسیر بیش از پنج ساعته بین مکه و مدینه را حدود ۲ ساعت طی می‌کنند. اگر زائران با این قطارها سفر کنند، دیگر غذای بین راهی حذف شده و در کنار ایمنی بیشتر، خطرات احتمالی استفاده از ماشین همچون تصادف یا خرابی اتوبوس را هم شاهد نخواهیم بود.

کدام کاروان‌ها امسال با قطارهای سریع‌السیر عربستان منتقل می‌شوند؟

بر همین اساس، امسال مسؤولان سازمان حج و زیارت در جلساتی این موضوع را بررسی کردند و از انتقال برخی از زائران با قطار سریع‌السیر عربستان برای نخستین‌بار خبر دادند. البته قرار است که کاروان‌های مدینه اول با اتوبوس‌ها همچون سال‌های گذشته از مدینه منوره به مکه مکرمه منتقل شوند و گروه‌هایی از زائران کاروان‌های مدینه دوم از طریق قطارهای سریع السیر به مدینه منوره انتقال پیدا کنند.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات