۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۳۶۶۱۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

ثبت‌نام بیش از هزار و ۳۰۰ نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم

ثبت‌نام بیش از هزار و ۳۰۰ نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم
حجت‌الاسلام آسوده از ثبت‌نام بیش از ۱۳۰۰ نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشستی با مسئولان و متولیان قرآنی استان، با اشاره به ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، اظهار داشت: از نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون درمجموع 1342 نفر در استان خراسان شمالی در چهل‌ و ‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: بیشترین متقاضیان شرکت در چهل‌ و‌ ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش ترجمه سوره یاسین و الرحمان، ترتیل و تفسیر قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: چهل و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه و امام زادگان واجب‌التعظیم ویژه خواهران و برادران بالای 18 سال در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: این دوره از مسابقات در چهار بخش شامل بخش آوایی انفرادی، بخش گروهی، بخش معارفی عمومی و بخش معارفی تخصصی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش انفرادی حفظ (کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و ۵ جزء قرآن کریم)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و اذان و در بخش گروهی هم مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم جزء موارد مسابقه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بابیان اینکه بیشترین متقاضیان شرکت در این دوره از مسابقات در بخش ترجمه سوره یاسین و الرحمان، ترتیل و تفسیر قرآن کریم هستند، گفت: در بخش معارفی عمومی ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و در بخش معارفی تخصصی معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه از موارد این مسابقه است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات