۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۷۳۶۷۷۱
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

قوه قضائیه با تمام نیرو مشغول خدمت به ملت هستند

قوه قضائیه با تمام نیرو مشغول خدمت به ملت هستند
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: قوه قضائیه در کشور با تمام نیرو مشغول خدمت به مردم هستند و در راستای اجرای عدالت و اهداف عالی نظام اسلامی تلاشی قابل تحسین دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه مردم اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: خداوند متعال در سوره فجر به شب های دهگانه یا ده شب سوگند یاد می کند که مفسرین در این باره می فرمایند مراد این قسم 10 شب اول ماه ذی الحجه است تا روز عید قربان است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: پیامبر (ص) در روایتی که از ابن عباس نقل شده است می فرمایند: هیچ روزی به اندازه ایام ذی الحجه اعمال صالح ثواب و پاداش ندارد، عرض شد حتی جهاد؟ فرمود حتی جهاد مگر شخصی با جان و مال خود برود و شهید شود. (روایت از بخاری) و مجدد ابن عباس می فرماید: پیامبر فرمودند: هیچ عمل و گفتاری به اندازه اعمال صالح در این 10 روز ذی الحجه ثواب و پاداش ندارد لذا تا می توانید مشغول تسبیح و حمد و تکبیر باشید.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، عنوان کرد: هفته قوه قضاییه را محضر همه مردم استان و به ویژه دستگاه قضا تبریک عرض می کنیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس قوه قضاییه و کارمندان دستگاه قضا در قسمتی از بیانات شریف فرمود: قوه قضاییه عامل مهم اقتدار و اداره کشور است و اما معمولا قدرتها از دو ناحیه ضربه می خورند: ۱) ناحیه سوء استفاده از قدرت، دوم عدم استفاده از قدرت که باید قوه قضاییه مواظب باشد از این دو ناحیه ضربه نخورد بلکه ملاک تحقق آیه قرآن باشد: امر به معروف و نهی از منکر ‌واجرای عدالت در همه سطوح جامعه.

ماموستا مرادی در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: الحمدلله قوه قضائیه در کشور و خاصتا عزیزان ما در استان با تمام نیرو مشغول خدمت به مردم هستند و در راستای اجرای عدالت و اهداف عالی نظام اسلامی تلاشی قابل تحسین دارند./1400/

ارسال نظرات