۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۷۳۷۳۱۹
رئیس اداره امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:

طرح «قرار دوازدهم» در امامزادگان شاخص کاشان اجرا می‌شود

طرح «قرار دوازدهم» در امامزادگان شاخص کاشان اجرا می‌شود
اصفهان - حجت الاسلام فاطمی تبار از اجرای طرح قراردوازدهم در امامزدگان سطح یک و دو شهرستان کاشان با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین فاطمی تبار یکشنبه شب در همایش هیات امنای امامزادگان شهرستان کاشان که درآستان مقدس سلطان امیر احمد شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: طرح قرار دوازدهم و کار برای امام زمان(عج) نیاز به چهار ویژگی دارد.

وی تروج یاد و نام امام زمان(عج) را نخستین ویژگی طرح قرار دوازدهم دانست و با تأکید بر اینکه کار برای امام زمان(عج) یک کار عملی و عملیاتی است و تنها صرف دعا کردن و یاد امام زمان(عج) بودن کافی نیست، افزود: یکی از بهترین کار‌هایی که برای امام زمان(عج) می‌توان انجام داد خدمت به محرومین و مستضعفین جامعه است.

به گفته وی چهارمین ویژگی طرح قراردوازدهم این است که کار برای امام زمان باید تشکیلاتی و مشارکتی باشد.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با اجرای این طرح در قالب یک کار عملی و عملیاتی و مشارکتی در دوازدهم هرماه که کوچکترین اقدام آن تهیه سبد معیشتی برای محرومین و مستضعفین یاد و نام امام زمان(عج) ترویج می‌شود.

حجت الاسلام فاطمی تبار مشارکتی و مردمی بودن این طرح را یکی از مهمترین ویژگی‌های این طرح دانست و گفت: برای اجرای همگانی این طرح از همه اقشارمختلف مردم به عنوان مهدی یاور دعوت به همکاری می‌شود.

به گفته وی هر مهدی یاور در این طرح یک نوع فعالیتی را بر عهده می‌گیرد که کمترین آن تهیه هزینه یک سبد معیشتی از سوی یک خانواده و یا با مشارکت چندین خانواده است.

حجت الاسلام فاطمی تبار با اشاره به اینکه با اجرای طرح قراردوازدهم زمینه برای خدمت رسانی همگانی برای امام زمان(عج) فراهم می‌شود، اظهار داشت: تبدیل قرار دوازدهم به یک گفتمان عمومی یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است تا هر نفر در هر شغلی که قرار دارد روز دوازدهم هرماه به یاد امام دوازدهم یک کاری را انجام دهد.

به گفته وی خبرنگاران و رسانه‌ها از جمله خبرگزاری رسا با انتشار خبر و یا گزارشی از فعالیت‌های انجام شده طرح قرار دوازدهم می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام فاطمی تبار یادآور شد: طرح قرار دوازدهم از اسفند سال ۹۹ به طور غیر رسمی آغاز شد و از سال ۱۴۰۰ رسما دوازدهم هر ماه در امامزادگان شاخص سطح یک و دو کشوری درحال انجام است.

وی یکی از اهداف این طرح همگانی کردن و مردمی کردن این طرح دانست و افزود: طرح قرار دوازدهم علاوه در امامزادگان در هیئات مذهبی و خانه‌ها اجرا خواهد شد.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: در حال حاضر ۵۰۰ نفراز خانواده‌های کاشانی در طرح قرار دوازدهم شرکت و مشارکت دارند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات