۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۳۷۵۷۵
از سوی دفتر آیت الله مکارم شیرازی؛

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی برگزار شد
مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی از مفسران تفسیر نمونه و شارحان نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از سوی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی از مفسران تفسیر نمونه و شارحان نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، امروز پنجشنبه 15 تیرماه 1402 از سوی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امام امیرالمؤمنین علیه‌السلام برگزار شد. 

در این مراسم که با حضور عالمان، بستگان و دوستداران آن مرحوم برگزار شد، حجت الاسلام داوودی از دوستان و همکاران قدیمی آن مرحوم در نگارش تفسیر نمونه، پیام امام و شرح نهج البلاغه؛ در مورد یاد مرگ، ویژگی های اخلاقی و صفات بارز آن مرحوم به ایراد سخنرانی پرداخت.

بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین در دفتر آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد

وی با اشاره به اینکه از سال 71 با مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در زمینه تفسیر قرآن و شرح نهج البلاغه و صحیفه سجادیه همکاری داشته ام، اظهار داشت: مرگ یکی از پیچیده ترین مسائلی است که تاکنون علوم بشری نتوانسته حقیقت آن را کشف کند و تنها وحی است که گره ذهنی بشر را نسبت به این مسئله برطرف می کند.

حجت الاسلام داوودی در ادامه یکی از ویژگی های ممتاز حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی را اهل منبر و تبلیغ بودن معرفی و خاطرنشان کرد: در سه دوره نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی؛ مرحوم جت الاسلام والمسلمین آشتیانی بسیار پرکار و پر تلاش ظاهر شد و تمام همت خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم مصروف می کرد.

وی افزود: حتی زمانی که آن مرحوم نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نبود؛ باز هم مردم برای رسیدگی به مشکلات به او مراجعه می کردند و باوجود اینکه مسئولیتی نداشت ولی با تمام وجود برای برطرف شدن مشکلات مردم تلاش می کرد و لحظه‌ای از خدمت به مردم غفلت نمی کرد.

این استاد حوزه، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی را پرکار، پرتلاش و متعهد معرفی و ابراز کرد: آن مرحوم در اواخر عمر، با داشتن بیماری در جلسات شرح صحیفه سجادیه حضور داشت و هیچ‌گاه بیماری و سایر مشکلات او را میدان علم، تبلیغ و خدمت دور نکرد.

حجت الاسلام داوودی افزود: آن مرحوم شأنی جز خدمتگزاری را برای خود قائل نبود و در حوداث سخت روزگار بسیار صبور و استوار بود؛ با اینکه سه فرزند و همسر را از دست داده بود اما همواره با استقامت و تلاش به خدمت به دین و مردم اهتمام داشت.

ارسال نظرات