۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۷۳۸۲۰۱
تولیت مسجد مقدس جمکران تأکید کرد؛

دانشکده صدا و سیما در قم، فرصت طلایی برای تقویت محتوای رسانه ای دینی

دانشکده صدا و سیما در قم، فرصت طلایی برای تقویت محتوای رسانه ای دینی
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تأکید کرد که دانشکده صدا و سیما - قم فرصتی طلایی برای ارتقای سطح محتوای دینی در تولیدات رسانه ای است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اعضای هیئت اندیشه ورز کانون دانش آموختگان دانشکده صدا و سیما - قم با حضور در مسجد مقدس جمکران با حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت این مکان مقدس دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای نشست، حجت الاسلام حسنی سعدی دبیر کل کانون دانش آموختگان دانشکده صدا و سیما - قم با اشاره به اینکه این دانشکده در سال ۱۳۷۶ به عنوان حلقه واسط سازمان صدا سیما و حوزه علمیه تاسیس شد، اظهار کرد: در این دانشکده آموزش سه ضلع برنامه سازی یعنی پژوهش، فیلمنامه و تولید با حضور طلاب صورت می گیرد و در سالیان گذشته بالغ بر ۶۵۰ فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در چهار رشته تولید سیما، ادبیات نمایشی، علوم ارتباطات اجتماعی و دین و رسانه داشته ایم.

وی ابراز کرد: رصدی که انجام شده بالغ بر ۶۰ درصد فارغ التحصیلان دانشکده جذب صدا و سیما شدند و ۱۰ درصد نیز به صورت شخصی و یا در موسسات رسانه ای مشغول به فعالیت هستند.

معاون آموزش و پژوهش دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما با اشاره به اینکه کانون دانش آموختگان تلاش دارد شبکه ای قوی در حوزه دین و رسانه تشکیل دهد، گفت: نخستین جلسه کارگروه اندیشه ورز کانون در دور جدید فعالیت کانون را در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌کنیم و امیدواریم حضرت ولی عصر(عج) توفیق سربازی در حوزه رسانه و هنر را به ما عنایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در این نشست به تبیین خلأهای موجود در فضای رسانه ای کشور و تلاش های رسانه ای دشمنان برای نابودی دین و انقلاب پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه دانشکده صدا و سیما - قم فرصتی طلایی برای ارتقای سطح محتوای دینی در تولیدات رسانه ای با تربیت نیروهای مومن و متعهد است، راه اندازی این دانشکده را اقدامی ارزشمند توصیف و عنوان کرد و گفت: قطعا یکی از کارهای ارزشمند در صدا و سیما تشکیل دانشکده صدا و سیما در قم است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در ادامه بر حمایت و گسترش این مجموعه برای کادرسازی و ورود هر چه بیشتر افراد مومن به عرصه تولید رسانه تاکید کرد و گفت: وقتی جنگ اصلی جنگ رسانه ای است موضوع رسانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

تولیت مسجد مقدس جمکران اماکن مقدس و اعتاب را فضایی مناسب برای اثرگذاری بر دلها عنوان و بر استفاده رسانه ها از این فضا برای تولید آثار فاخر، ارزشمند و تاثیرگذار تاکید کرد.

در ادامه نشست، برخی از دانش آموختگان دانشکده دین و رسانه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص فعالیت رسانه‌ای در حوزه دین، نقش رسانه در جهاد تبیین، ظرفیت رسانه برای ترویج مهدویت و امیدآفرینی در جامعه و... پرداختند.

در پایان این نشست که قائم مقام تولیت، معاون فرهنگی و مدیر هنر و رسانه مسجد مقدس جمکران نیز حضور داشتند، مقرر شد کارگروهی مشترک به منظور طراحی و ارتقای فعالیت های رسانه ای و هنری مسجد مقدس جمکران ایجاد شود.

همچنین فارغ التحصیلان حاضر در جلسه به افتخار خادم رسانه ای مسجد مقدس جمکران نائل آمدند.

ارسال نظرات