۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۷۳۸۳۴۰
حجت‌الاسلام نعیمیان در گفت‌وگو با رسا:

برنامه دشمن میدان دادن به افراد میانه رو و غرب‌گرا در ایران است

برنامه دشمن میدان دادن به افراد میانه رو و غرب‌گرا در ایران است
استاد حوزه مقابله با جنگ روانی دشمن و شناخت دقیق نقاط امید جمهوری اسلامی را از اولویت‌های مقابله با نظام سلطه برشمرد و گفت: در اروپا از میدان دادن به مردم خبری نیست.

حجت‌الاسلام ذبیح‌الله نعیمیان از اساتید حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و حوزویان، یکی از مشکلات جدی جمهوری اسلامی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مهندسی تقابل با نظام ارزیابی کرد و گفت: مهندسی تقابل با انقلاب اسلامی یک مهندسی جهانی است که با محوریت آمریکا، اسرائیل انگلیس و کشورهای همسو تلاش کرده است که ما را با مشکلات جدی مواجه کند.

وی دغدغه اصلی دشمنان این مرز و بوم را فروپاشی نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر می‌توانستند این نظام را از بین ببرند و امت اسلامی را به رویکرد بی‌اقبالی به جمهوری اسلامی برسانند، به حتم این کار را می‌کردند؛ آن‌ها هم در صحنه داخلی بر فروپاشی جمهوری اسلامی تلاش دارند و هم در صحنه جهانی جایگاه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را تخریب می‌کنند.

این استاد حوزه رصد کردن و میدان دادن به افراد میانه رو و غرب‌گرا در ایران را از اولویت‌های نظام سلطه برشمرد و ابراز داشت: در جوامع اسلامی و کارگزاران جمهوری اسلامی چنین افرادی را پیدا می‌کنند و آن‌ها را جذب و متمایل به غرب می‌کنند؛ در مواردی هم تنها برای کارگزاران و مردم اشتباه محاسباتی به وجود آورده‌اند؛ اینها از همان دشمنی همیشگی غرب با جمهوری اسلامی و ملت مسلمان ناشی می‌شود.

حجت‌الاسلام نعیمیان تصریح کرد: هرگز نباید خیال کرد که این جهاد و مبارزه همیشگی به پایان می‌رسد و دشمن مخاصمه را ترک و وارد صلحی دائمی می‌شود؛ این اشتباه محاسباتی است؛ بنابراین باید همواره در حال تجزیه و تحلیل برنامه‌های دشمن باشیم و در هر مرحله از این جنگ تصمیم متقابل درست را اتخاذ کنیم.

وی درباره برنامه‌های دشمن در هنگام ناامید شدن از نقشه قبلی خود گفت: حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند این است که عزم و اراده مردم در حمایت از جمهوری اسلامی را از بین ببرند؛ آن‌ها در هر مقطع سعی دارند امید و باور ما را به پیروزی‌ها و موفقیت‌های آینده نظام اسلامی از بین ببرند؛ با برجسته کردن مشکلات داخلی ذهن و توان مردم را آشفته می‌کنند.

این استاد حوزه مقابله با این جنگ روانی را نیازمند شناخت از خود و دشمن ارزیابی کرد و اظهار داشت: نخست باید وضعیت، نقاط امید و ضعف خود را به درستی بشناسیم؛ با این شناخت و با انسجام داخلی و همسویی با رهبری نظام باید از این گردنه عبور کنیم و فرصت‌هایی برای موفقیت بیشتر ایران اسلامی و جهان اسلام بیافرینیم.

حجت‌الاسلام نعیمیان به سلطه‌جویی نظام سلطه در جهان اشاره کرد و گفت: این سلطه‌جویی تنها محدود به شرق نیست بلکه تمام عالم را در بر گرفته است؛ در درون کشورهای غربی نیز مردم ضعیف و بیچاره‌ای را سراغ داریم که در طی چند سده اخیر مورد ظلم و زورگویی این سلطه‌جویان قرار گرفته‌اند.

وی درباره الگوی تمدنی غرب سخن گفت و افزود: اگر ملکه انگلیس را بدون مسئولیت معرفی می‌کنند دروغی بیش نیست؛ ریل گذاری دموکراسی در همان انگلیس هم به گونه‌ای است که بتواند تضمین کننده پادشاهی سنتی و خانوادگی پادشاهان و ملکه‌‌های انگلیس باشد؛ سلطه‌جویی ارباب قدرت در آنجا به طور جدی صیانت شده است و اگر ظاهری از دموکراسی و مشروطه خواهی طی چند سده برجسته شده است، ظاهر قضیه است و زمام امور انگلیس به دست آن‌ها است؛ بنابراین از میدان دادن به مردم بیچاره و دموکراسی واقعی در انگلیس خبری نیست.

این استاد حوزه درباره دموکراسی فرانسه نیز اظهار داشت: مهد دموکراسی فرانسه است و همواره گرایش‌های سرمایه‌داری تلاش کرده‌اند نظام سرمایه‌داری را در خدمت سلطه‌جویان فرانسوی قرار دهند و مردم بیچاره آن‌ها اگر فرصتی پیدا کردند و لب به اعتراض گشودند، با خشونت تمام عیار سرکوب شدند، می‌شوند و خواهند شد؛ در فرانسه نیز نظام سرمایه‌داری در خدمت حکمرانی است و حکمرانی در خدمت سلطه‌جویان و زر اندوزان است.

حجت‌الاسلام نعیمیان مثال‌های بیان شده را نشانه‌ای از شعار پوچ دموکراسی در کشورهای غربی عنوان کرد و افزود: دموکراسی رأی، شعاری است که صحنه‌آرایی می‌کند، اما فشاری که بر گروه‌های مختلف، اقلیت‌ها و ازادی‌خواهان غرب وارد می‌شود در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود؛ این دروغی در لفافه است که در تمام دنیا به عنوان یک فرآورده تمدنی معرفی شده است.

وی درباره تلاش برخی برای تجربه کردن دموکراسی غربی در ایران اسلامی گفت: برخی در بعضی از ادوار، شعار دموکراسی را سر دادند و سعی کردند به آن ملتزم باشند، اما چون تجربه غربی رو به زوال، ضعیف و انحرافی است و کژ تابی‌های دموکراسی غربی نمی‌تواند معیار ما در برگزاری سیاست‌ورزی و حکومت دموکراتیک باشد، باید آن را به نحو احسن باز آفرینی کنیم، مرزهای خود را با دموکراسی غربی بشناسیم و از آن صیانت کنیم.

ارسال نظرات