۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۳۸۶۶۰
آیت‌الله موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با رسا:

قرآن سوزی نشانه عجز دشمنان اسلام است

قرآن سوزی نشانه عجز دشمنان اسلام است
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری قرآن سوزی را نشانه عجز، نادانی و جهالت دشمنان اسلام توصیف کرد و گفت: جسارت به قرآن، مسلمانان را منسجم‌تر می‌کند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا قرآن سوزی در کشورهای غربی را یکی از جنایات مداوم آن‌ها توصیف کرد و گفت: این‌ها فکر می‌کنند با آتش زدن قرآن کریم، با این کتاب آسمانی مقابله و مبارزه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم تنها کتاب آسمانی تحریف نشده دنیا است اظهار داشت: تورات و انجیل هم کتاب آسمانی هستند اما تورات و انجیلی که امروز در دست یهود و نصارا است دارای مطالبی به قطع تحریف شده می باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با مد نظر قرار دادن آیه «وَ إِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنا عَلى‌ عَبْدِنا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ...» تصریح کرد: چهارده قرن است دشمنان اسلام نتوانسته‌اند سوره‌ای به اندازه کوچکترین سوره قرآن مجید بیاورند؛ حال به قطع قرآن سوزی نشان از نادانی، جهالت و عجز این‌ها در برابر این کتاب آسمانی است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی قرآن را کتاب برهان، تفکر و تعقل توصیف کرد و ابراز داشت: حکومت صدر اسلام زیر سایه رهنمودهای این کتاب آسمانی و تفسیر آن به وسیله پیامبر اکرم (ص) تشکیل شد؛ اکنون نیز زیربنای انقلاب اسلامی ما همین قرآن کریم و روایات ائمه است.

وی با تأکید بر اینکه پس از سال‌ها هنوز دشمنان اسلام سوره‌ای مانند قرآن کریم نیاورده‌اند گفت: با وجود پیشرفت علم هنوز از آوردن سوره‌ای کوچک عاجز هستند؛ از این رو است که تلاش مذبوحانه می‌کنند و به این کتاب آسمانی جسارت کرده و آن را آتش می‌زنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری جسارت و هتک حرمت قرآن کریم را موجب ناراحتی و نشان دادن واکنش مسلمانان ارزیابی کرد و گفت: این دشمنی کفار باعث انسجام بیشتر جهان اسلام می‌شود؛ امت‌ها به پا می‌خیزند و دولت‌های شجاع نیز همراه آن‌ها در مقابل این جسارت‌ها می‌ایستند؛ البته بعضی دولت‌های اسلامی وابسته به غرب هم که به اندازه چنین مقابله‌هایی اجازه قد علم کردن دارند ملت‌های خود را همراهی می‌کنند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی با تکرار بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «دولت سوئد که از این حرکت ضد اسلامی و ضد بشری پشیتیبانی کرده است باید خود را در مقابل تمام دولت‌های اسلامی ببیند، چون به همه این دولت‌ها دهن کجی می‌کند» اظهار داشت: تبری باید درباره این دشمنان اسلام که قرآن سوزی را مجاز می‌شمارند اجرا شود.

وی نوشتن کتاب آیات شیطانی به وسیله سلمان رشدی در زمان امام خمینی (ره) و صدور حکم ارتداد او به وسیله امام خمینی را یادآور شد و تصریح کرد: حکم چنین هتک حرمت‌هایی قتل نفس است؛ این‌ها به دنبال صدور چنین واکنش‌هایی از جهان اسلام هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی و آشتی جمهوری اسلامی با عربستان اشاره کرد و ابراز داشت: این کارهای ضد اسلامی تلاش‌های مذبوحانه‌ای است که ما تنها باید در مقابل این‌ها عکس‌العمل‌هایی مانند اعلام انزجار دیروز پس از نماز جمعه در سراسر کشور نشان دهیم.

آیت‌الله موسوی اصفهانی تنبیه مرتکبان جنایت‌هایی از جمله قرآن سوزی را به اجماع تمام علمای جهان اسلام لازم عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام به دنبال از بین بردن اتحاد، برادری و برابری امت اسلامی هستند و در برخورد با بی حجابی همه را علیه ما بسیج می‌کنند.

وی تصریح کرد: راه ما الهی است و در مقابل این‌ها مانند کف روی آب از بین می‌روند؛ چهل و چهار سال است که هر چه کرده‌اند نتوانسته‌اند جمهوری اسلامی را بکوبند و این‌ها تنها تلاش مذبوحانه‌ای است؛ ان شاء الله ما راه کربلایی خود را ادامه می‌دهیم و انزجار امت اسلامی را به تمام دنیا می رسانیم.

حسن شیخی

ارسال نظرات