۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۳۹۳۴۳
در کلام امام راحل؛

حفظ نهضت در گرو حفظ سنت های عزاداری

حفظ نهضت در گرو حفظ سنت های عزاداری
امام همواره بر حفظ مجالس و عزاداری ها بر همان شیوه سنتی تاکید ویژه داشته و حفظ نهضت را گرو حفظ این سنت های مبارکه می دانستند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، همه ما کلام امام راحل را در جایگاه بی بدیل محرم و صفر و عزادرای سید الشهدا علیه السلام، به خاطر داریم؛ اما امام در تبیین شیوه عزاداری نیز سخن ها دارند. رهبر معظم انقلاب نیز پس از ایشان به تبیین بیانات امام راحل پرداخته و راه را همان راه عزاداری به سبک سنتی معرفی می کنند.

امام راحل می فرمایند: «زنده نگه داشتن عاشورا با همان وضع سنتی خودش از طرف روحانیون، از طرف خطبا، با همان وضع سابق و از طرف توده‌های مردم با همان ترتیب سابق که دستجات معظم و منظم، دستجات‌ عزاداری به عنوان عزاداری راه می‌افتاد. باید بدانید که اگر بخواهید نهضت شما محفوظ بماند، باید این سنتها را حفظ کنید. البته اگر یک چیزهای ناروایی بوده است سابق و دست اشخاص بی‌اطلاع از مسائل اسلام بوده، آنها باید یک قدری تصفیه بشود، لکن عزاداری به همان قوّت خودش باید باقی بماند و گویندگان پس از اینکه مسائل روز را گفتند، روضه را همان طور که سابق می‌خواندند و مرثیه را همان طور که سابق می‌خواندند، بخوانند و مردم را مهیا کنند برای فداکاری.» [۱]

[۱] بیانات امام خمینی (ره) در جمع وعاظ و خطبای تهران و قم (۴ آبان ۱۳۶۰)

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات