۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۷۴۰۳۴۷

«اسکندر بیرانوند» از یادگاران دوران دفاع مقدس درگذشت

«اسکندر بیرانوند» از یادگاران دوران دفاع مقدس درگذشت
امیر بیرانوند از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس و دریافت کننده نشان «فتح» از رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، صبح امروز در سن ۸۶ سالگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، فرمانده لشکر ۸۴ ارتش لرستان در دوران دفاع مقدس بارها توانست با شجاعت و ذکاوت خطرات دشمن را دفع و زمینه پیروزی را در بسیاری از عملیات ها فراهم کند تا جایی که مقام معظم رهبری در سال ۶۹ به پاس فعالیت و شجاعت نشان درجه ۲ فتح را دریافت نماید.

وی که از همرزمان و همسنگران شهید سپهبد صیاد شیرازی در جبهه حق علیه باطل بود، پس از اتمام جنگ همچنان این ارتباط حفظ شد، تا جایی که به خواست شهید صیاد شیرازی و با وجود بازنشستگی، اما به مدت هفت سال بازرس و ناظر پروژه‌های راهسازی و سدسازی شد و این همکاری تا پایان عمر شریف شهید شیرازی ادامه داشت.

حضور مقتدرانه سرتیپ بیرانوند در غرب دزفول از «عین خوش» تا «میش داغ» حدود ۱۰۰ کیلومتر و از پل کرخه تا عمق حدود ۸۰ کیلومتری که منجر به پاکسازی خاک ایران از ارتش بعثی شد تا ابد از ذهن مردمان لرستان و ایران زمین نخواهد رفت.

امیر سرتیب دوم «اسکندر بیرانوند»، از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس و دارنده نشان «فتح» از رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، صبح امروز در سن ۸۶ سالگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

مراسم تشییع و تدفین امیر سرتیپ«اسکندر بیرانوند»، روز سه شنبه ۳۱ مردادماه از درب مسجد توسلی به سمت بهشت هشتم در آرامستان خضر برگزار می شود.

فرهاد زیویار استاندار لرستان در پی درگذشت امیر سرتیپ دوم «اسکندر بیرانوند» از فرماندهان دوران دفاع مقدس، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» 

خبر عروج مرد حماسه‌ساز سرزمین عزیزمان که در سال‌های پرشکوه دفاع مقدس، جان خود را در طبق اخلاص نهاده و این هدیه ارزشمند خداوند را در راه دفاع از امنیت و آرامش کشورمان در میدان و معرکه رزم نثار کردند، موجب تاثر و تألم است.

امیر سرتیپ دوم اسکندر بیرانوند با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و با درایت و هوشیاری در مقابل هجوم وحشیانه‌ رژیم بعثی ایستادگی کرد و توانست برگ زرینی از دفاع در مقابل دشمن را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به یادگار ثبت کند.

دلاورمردی‌های این «کهنه‌سرباز» دفاع مقدس که به فاتح «فتح‌المبین» معروف بود هرگز از اذهان دلیرمردان، رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس پاک نخواهد شد.

اینجانب درگذشت آن فرمانده مخلص و انقلابی را به خانواده‌ محترم، صبور و داغدار و آحاد رزمندگان اسلام و مردم شریف لرستان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه پروردگار متعال برای آن عزیز سفر کرده رحمت و علو درجات و همنشینی با «مجاهدین فی سبیل الله» و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات