۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۴۰۵۲
آیت الله مکارم شیرازی:

وهابیان متعصب به بدرفتاری و اهانت ادامه دهند در عمره مفرده تجدید نظر می‌کنیم / اطاق فکری از روحانیون و غیر روحانیون در حج تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: در خصوص عمره مفرده هرگاه وهابیون متعصب همچنان به بدرفتارى و اهانت به شیعیان ادامه دهند و مقامات سعودى از این کار زشت آنها که مخالف تمام اصول اسلامى و انسانى است جلوگیرى نکنند باید در مورد برگزارى آن تجدید نظر کرد.
1/ آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با قدردانی از تلاش‌های حجت الاسلام و المسلمین ری شهری گفت: نخست اینکه در خصوص عمره مفرده هرگاه وهابیون متعصب همچنان به بدرفتارى و اهانت به شیعیان ادامه دهند و مقامات سعودى از این کار زشت آنها که مخالف تمام اصول اسلامى و انسانى است جلوگیرى نکنند باید در مورد برگزارى آن تجدید نظر کرد.

وی افزود: باید به مسؤولان آن‌ها گوشزد کنید به فرض که میان سیاستمداران ما و شما مشکلاتى باشد باید حساب حج و عمره را به کلى از آن جدا کرد. ما مى‏خواهیم این وظایف شرعى در نهایت آرامش و ابهت و شکوه برگزار شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: نکته دیگر اینکه مراسم حج و عمره ظرفیت بسیار زیادى براى ایجاد وحدت میان صفوف مسلمین و رفع سوء تفاهم‏ها، و خنثى کردن تبلیغات مسموم دشمنان و پیشرفت امور فرهنگى و مبارزه با تهاجم فرهنگى دشمنان اسلام دارد؛ بنابر این ضروری  است، اطاق فکرى از روحانیون و غیر روحانیون که در امر حج سوابق و تجاربى دارند تشکیل گردد و طرح‏هاى جدیدى براى این هدف مقدس تهیه شود.

وی در بخش دیگرى از سخنان خود اظهار داشت: لازم است به روحانیون حج آموزش بیشترى داده شود، از یک سو بتوانند پاسخ شبهات را به طور منطقى بدهند و از سوى دیگر نسبت به زوارى در معیت آنها هستند نهایت خوشرفتارى و دلسوزى داشته باشند تا همگى با خاطره بسیار خوبى از این سفر روحانى بازگردند، تا همگى نیز موظف باشند به راهنمایى‏هاى آنها گوش فرادهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: کار بسیار مهم و وظیفه بسیار سنگینى بر عهده شماست ولى با اطلاعى که از تجربیات جنابعالى و فکر خوب و اخلاصتان داریم، ان شاالله موفق خواهید شد./917/د102/ص
ارسال نظرات