۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۴۰۵۵۱

رژیم صهیونیستی نگران افزایش توانمندی پهپادی مقاومت در نوار غزه

رژیم صهیونیستی نگران افزایش توانمندی پهپادی مقاومت در نوار غزه
اعلام رهگیری دو پهپاد که از داخل نوار غزه عازم حریم هوایی فلسطین اشغالی بودند، صهیونیست‌ها را به‌شدت نگران و در عین حال عصبانی کرده است.

رسانه‌های فلسطینی خبر دادند، اقدام مقاومت در به پرواز در آوردن 2 پهپاد آن هم در کمتر از 24 ساعت، گرچه با واکنش گنبد آهنین مواجه شد اما موجی از نگرانی را میان سیاستمداران و حتی مردم عادی در رژیم صهیونیستی به وجود آورده است.

کارشناسان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در گفتگو با رسانه‌های این رژیم تأکید کردند: این امر بیانگر افزایش توانمندی گروه‌های فلسطینی به‌ویژه حماس در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین است و نشان می‌دهد که این گروه روز به روز این توانمندی را ارتقا می‌دهد.

طی چند روز اخیر تصاویری از پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین منتشر شده است که رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند از نوار غزه به پرواز در آمده است و در مناطق اطراف نوار غزه به‌وسیله سامانه پدافندی گنبد آهنین رهگیری و سرنگون شده است.

پایگاه صهیونیستی آی24نیوز در این رابطه نوشت: ارتش اسرائیل روز دوشنبه سامانه گنبد آهنین را برای سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین که از نوار غزه به پرواز در آمده بود، فعال کرد، امری که برای دومین روز پیاپی تکرار می‌شود.

آرییل اوسیران خبرنگار این شبکه تلویزیونی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: برای دومین روز پیاپی گنبد آهنین یک هواپیمای بدون سرنشین را که از داخل غزه به‌سوی (فلسطین اشغالی) به پرواز در آمده بود، سرنگون کرد.

روزنامه معاریو هم در این زمینه نوشت: جنبش حماس تلاش‌های گسترده‌ای را برای توسعه توانمندی خود در زمینه بومی‌سازی هواپیماهای بدون سرنشین انجام می‌دهد، این کار بخشی از آمادگی برای تقابل پیشِ‌رو با اسرائیل انجام می‌شود.

سرهنگ‌دوم یارون پوسکیلا در گفتگویی رادیویی هم تأکید کرد: هر نوع توانمندی که حماس آن را برای خود ابتکار و توسعه دهد برای ما حایز اهمیت است زیرا باید برای مقابله با آن در هر تقابل پیشِ‌رو برنامه‌ریزی کنیم.

تل لیو رام، تحلیلگر نظامی صهیونیست هم در گفتگو با رادیو اف‌ام103 نیز گفت: حماس در حال تقویت خویش است و سلاح‌های جدیدی را آزمایش می کند و در عین حال واکنش‌های ما را هم می‌سنجد، این اقدامات نیز بخشی از رفتارهای چالش‌گرایانه محسوب می‌شوند که مشخص است حماس از طریق هواپیماهای بدون سرنشین آن را انجام می‌دهد.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات