۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۴۰۵۷
آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به سرپرست حجاج ایرانی؛

در مناسبات بین ایران و عربستان تحولی جدید ایجاد نمایید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تشریح موقعیت حساس ایران و عربستان در جهان اسلام و منطقه‌ بیان داشت: هر دو کشور در منطقه موقعیت حساسی دارند که باید با حفظ منافع رابطه‌ مسالمت آمیز همراه با احترام متقابل و بدون هیچ کدورتی ایجاد شود و حجاج و زائران بیت الله الحرام بتوانند با امنیت خاطر و آسایش کامل مناسک خود را انجام دهند.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست جدید حجا ج ایرانی  با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابتدا حجت الاسلام قاضی عسکر گزارشی از برنامه‌های جدید این سازمان را ارائه کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ضمن تبریک مقام جدید آقای قاضی عسکر، از انتخاب شایسته‌ وی ابراز خرسندی کرد و گفت: وظیفه‌ای که شما برعهده دارید دارای معنویت زیاد و قداست خاص می‌باشد و در عین حال سنگین و مهم است که امیدوارم با اخلاصی که دارید به بهترین وجه ممکن انجام وظیفه نمایید و انشاء الله خداوند شما را نصرت می‌نماید. «من جاهد فینا لنهدینهم سبلنا»

وی با اشاره به بی‌احترامی‌هایی که به زائران ایرانی و شیعه در عربستان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: ان‌شاء‌الله بتوانید در مناسبات بین ایران و عربستان تحولی جدید ایجاد نمایید و با ارتباط خوب و مؤثر و دوستانه برای همیشه این مشکلات را حل نمایید و اگر سوء تفاهم‌هایی وجود دارد با تدبیر و مدیریت صحیح آنها را برطرف نمایید.

این مرجع تقلید با تشریح موقعیت حساس ایران و عربستان در جهان اسلام و منطقه‌ بیان داشت: هر دو کشور در منطقه موقعیت حساسی دارند که باید با حفظ منافع رابطه‌ مسالمت آمیز همراه با احترام متقابل و بدون هیچ کدورتی ایجاد شود و حجاج و زائران بیت الله الحرام بتوانند با امنیت خاطر و آسایش کامل مناسک خود را انجام دهند.

وی با تأکید بر وحدت جهان اسلام افزود: امروز جهان اسلام به وحدت و یکپارچگی کامل احتیاج دارد و در مقابل دشمنان اسلام همه باید هوشیار باشیم و اختلاف و دودستگی، به نفع دشمن مشترک می‌باشد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: با توجه به سوابق خوب و تجربیات ارزنده‌ای که در شما سراغ داریم انشاء الله شاهد همبستگی مسلمانان همراه با احترام متقابل به اعتقادات مذهبی یکدیگر باشیم و شیعیان بتوانند مناسک حج و عمره‌ی خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهند و به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم و اهل بیت علیهم السلام عرض ارادت و ادب نمایند.

در پایان حضرت آیت الله صافی اظهار داشت: آنچه انجام می‌دهید برای خوشنودی قلب مقدس امام زمان باشد که امیر الحاج حقیقی همه مسلمانان آن وجود مقدس می‌باشند و انشاء الله مشمول دعای آن بزرگوار باشید و حقیر هم از شما التماس دعا دارم./917/د102/ص

ارسال نظرات