۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۴۲۲۸۴
استاندار لرستان:

همه در مسیر تربیت نسل آینده ساز کشور مسئول هستیم

همه در مسیر تربیت نسل آینده ساز کشور مسئول هستیم
زیویار با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور دوره ای است که بر تارک تاریخ کشور ما و بشریت می درخشد، گفت: این دوران به ما درس مقاومت و ایستادگی آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، فرهاد زیویار، ظهر امروز  در مراسم زنگ مهر(ایثار و مقاومت) در جمع دانش آموزان خرم آباد گفت: با آغاز سال تحصیلی دانش آموزان علاوه بر این که برای خودشان درس می خوانند در مسیر رشد، تعالی و بازکردن گره های کشور قرار می گیرند.

استاندار لرستان با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید، افزود: در مسیر تربیت نسل آینده ساز کشور، همه ما مسئول هستیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش و والدین به صورت خاص و مابقی دستگاه های اجرایی به صورت عام باید به حرکت رو به جلوی کشور با تعلیم و تربیت دانش آموزان کمک کنند.

زیویار با اشاره تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته ی دفاع مقدس،به دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس و مبدل شدن آن به یک نهضت اشاره کرد و گفت: نظام آموزشی ما می تواند مانند دفاع مقدس در همین دوره به یک مدل تبدیل شود.

وی به کارنامه موفق ارائه شده توسط مدیر کل آموزش و پرورش در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: مطابق آمار دستاوردهای آموزشی در استان طی سال های اخیر از جمله کسب رتبه های تک رقمی در کنکور به نظر می رسد روند ایجاد مدل در نظام آموزشی استان آغاز شده است.

استاندار لرستان ابراز کرد: تقارن سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس تقارن مبارکی است چرا که این هفته مقدس یادآور دوره ای است که حتما بر تارک تاریخ کشور ما و بشریت می درخشد.

زیویار هشت سال دفاع مقدس را به نوعی یک مدرسه و دانشگاه قلمداد کرد که نسل در نسل ما را مورد تعلیم قرار می دهد و گفت: این دوره به صورت خلق الساعه شکل نگرفت چرا که هم برای دیگران تأثیر گذاشت و هم مورد تأثیر قرار گرفت.

وی این دوره از تاریخ کشور را برآمده از نهضت سرور آزادگان عالم و نهضت عاشورا دانست و عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس یک نسل با همه  آحادش و از اقشار مختلف پای یک مسئله ی اساسی که دفاع از کشور و هویت فرهنگی آن است ایستادند.

استاندار لرستان اظهار کرد: دفاع مقدس آن قدر اثرگذار بود که فقط در صحنه سنگر و جبهه محدود نبوده بلکه داخل و خارج کشور را تحت تأثیر قرار داد به گونه ای که تبدیل به یک نهضت شد.

زیویار افزود: خاستگاه نهضت مقاومت که در حال حاضر در نقاط مختلف جهان به عنوان یک الگو استفاده می شود به نحوی در دفاع مقدس شکل گرفته است.

وی نهضت های مقابله با تحریم، هرگونه تهدید از جانب دشمنان و حتی طبیعت را نیز برگرفته از هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: دفاع مقدس به عنوان یک مدرسه و دانشگاه به ما یاد داد که بگوییم حتی اگر کشته شویم  اما می توانیم و می شود.

استاندار لرستان به رشادت های رزمندگان اسلام در عملیات های مختلف از جمله حاج عمران و کربلای ۴ اشاره کرد و ابراز کرد: شهدای این عملیات های مقدس به ما یاد دادند که حفظ هم نوعان، آینده کشور و ارزش های مقدس انقلاب اولویت بیش تری نسبت به حفظ جان دارد.

زیویار ادامه داد: این همان درسی بود که این نسل به همه  ما آموختند.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس به همه ما درس مقاومت، توانستن و زیر با ظلم نرفتن  داد که باید مورد تأمل قرار بگیرند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات