۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۴۲۶۰۹

نخستین همایش ملی آیت الله کوهستانی در بهشهر برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی آیت الله کوهستانی در بهشهر برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نخستین همایش ملی آیت الله محمد کوهستانی (ره) دوازدهم مهر ماه در بهشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، احسان آهنگر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جمع خبرنگاران گفت: این کنگره ۱۲مهرماه با سخنرانی آیت الله صادق لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشهر برگزار می‌شود.

آهنگر افزود: این کنگره با هدف تبیین اهمیت علمای دینی و نقش برجسته آیت الله کوهستانی که از این عالم وارسته با عنوان پارسای کوهستان یاد می‌شود در پیشبرد اهداف دین مبین اسلام برگزار خواهد شد.

وی گفت: آیت الله کوهستانی (ره) یکی از برجسته‌ترین علمای دینی در شرق مازندران و کشور بودند که سیره عملی و علمی ایشان زبانزد خاص و عام است.

آهنگر یادآور شد: همایش ملی آیت الله کوهستانی (ره) با محتوای فاخر بر مبنای دریافت مقالات علمی پیرامون شخصیت این عالم عارف، در هشت محور زهد، پارسایی و ساده زیستی در سیرهٔ عملی ایشان، نقش ایشان در فرهنگ عمومی، توحید، خداباوری و ولایتمداری در سیره این عالم ربانی، آیت الله کوهستانی (ره) از منظر بزرگان، کرامات، حالات عرفانی و جلوه‌های رضا و تسلیم در سیره ایشان، سیره عملی آیت الله کوهستانی (ره) و مدیریت حوزه علمیه و آرا و نظرات فقهی، فلسفی و عرفانی ایشان برگزار خواهد شد.

وی از ساخت دو مستند با محوریت سیره آیت الله کوهستانی (ره) خبر داد و گفت: تدوین و چاپ کتاب خوشنویسی جملات و منویات آیت الله کوهستانی (ره) نیز مورد توجه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، بر لزوم جریان سازی رسانه‌ای این کنگره ملی تاکید کرد و یادآورشد: مازندران و بهشهر آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمد کوهستانی (ره) را به نام «آقاجان» می‌شناسند و حالا در آستانه اولین همایش این عالم ربانی، بهشهر و مازندران در تکاپوی ویژه برای برگزاری این‌همایش می‌باشد.

آهنگر از رونمایی تمبر کنگره ملی آیت الله محمد کوهستانی(ره) خبر داد و گفت: ۳۵ مقاله علمی برای چاپ کتاب مجموعه مقالات این کنگره ملی به دبیرخانه رسید و در روز اختتامیه رونمایی می‌شود.

وی با بیان این که در راستای این کنگره ملی با مراجع دیدار‌هایی انجام شد، افزود: همچنین با شاگردان این عالم وارسته مصاحبه‌هایی تهیه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآورشد: خادمان حرم مطهر رضوی با پرچم مقدس آستان مقدس امام رضا (ع) نیز در آئین اختتامیه کنگره ملی بزرگداشت آیت الله شیخ محمد کوهستانی (ره) حضور خواهند یافت./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات